به گزارش «ایسنا» او با بیان اینکه حتی کشورهای دوست آمریکا نیز این اقدام ناپسند و غیرعقلانی ترامپ را تقبیح کردند و کشورهای اسلامی در مقابل این تصمیم موضع‌گیری کردند، گفت: هیچ یک از روسای جمهور گذشته آمریکا چنین رفتار ناشایستی نداشتند اما رئیس‌جمهور فعلی این کشور پس از تماس تلفنی با چند تن از روسای کشورهای عربی با گستاخی به چنین عملی دست زد. اخبار پشت صحنه حکایت از آن دارد که این کار در چارچوب طرحی سامان یافته است که از قبل با برخی کشورها در حمایت از رژیم صهیونیستی، عادی کردن روابط با این رژیم و به فراموشی سپردن ملت فلسطین هماهنگی شده است که اگر چنین باشد این کشورها تمام حیثیت خودشان را برای هیچ حراج کردند. لاریجانی درادامه سخنانش، موضع‌گیری یکپارچه کشورهای عربی علیه اقدام جدید ترامپ را پیشنهاد کرد و افزود: باید اقدامات عملی علیه آمریکا اتخاذ کنند تا ایالات متحده دیگر هوس رفتار ارباب و رعیتی با آنان نداشته باشد. انتظار حداقلی ملت‌های مسلمان در مقابل این گستاخی آمریکا این است که روابط سیاسی با این کشور را تعلیق کنند تا ترامپ درد رفتار تحقیرآمیز نسبت به مسلمانان را درک کند و اگر همت بلندتری دارند روابط تجاری خود را با آمریکا متوقف کنند تا این رئیس‌جمهور متقلب تاجر مسلک بفهمد با حیثیت مسلمانان نمی‌تواند تجارت کند. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، لاریجانی گفت: اگر کشورهای اسلامی و عربی حساب خود را جدا نکنند، از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت‌های مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

رئیس مجلس درادامه از در دستور کار بودن طرحی برای حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله و رسیدگی اولویت‌دار مجلس به این طرح خبر داد.

تذکر رئیس مجلس به شورای نگهبان

ازسوی دیگر رئیس مجلس به‌دلیل حضور نداشتن نماینده شورای نگهبان هنگام بررسی طرحی دو فوریتی در جلسه روز گذشته مجلس، به این شورا تذکر داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی با اشاره به در دستور کار بودن طرح دوفوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی گفت: زمانی که طرح دوفوریتی در مجلس مطرح می‌شود، باید نماینده شورای نگهبان حین بررسی آن در مجلس حضور داشته باشد. نباید از این موضوع تخلف کنند. وقتی که از نماینده شورای نگهبان برای حضور در مجلس دعوت می‌شود، یعنی موضوع دو فوریتی در دستور است و آنان باید حضور داشته باشند. ساعتی بعد که ریاست جلسه از لاریجانی به پزشکیان منتقل شده بود، او با اشاره به دریافت توضیحی در این باره از سوی شورای نگهبان گفت: گویا دعوت کلی برای حضور در این جلسات قبلا فرستاده شده بود، ولی برای این جلسه خاص، دعوت نامه مجزا به دست شورای نگهبان نرسیده است. بنابراین ما این را اصلاح می‎کنیم.

اعلام وصول لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی

از سوی دیگر روز گذشته هیات رئیسه مجلس لایحه دولت برای اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را اعلام وصول کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و طرح استفساریه ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم به‌صورت عادی اعلام وصول شد.

گزارش وزیر ارشاد به مجلس در مورد کنسرت‌ها

در خبری دیگر از مجلس، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد در این فراکسیون گفت: در این جلسه درباره لغو برخی کنسرت‌ها و تئاترهای مجوزدار از سوی دستگاه‌های نظارتی سوال شد که وزیر ارشاد گفت در سه ماه گذشته هیچ کنسرت و تئاتری لغو نشده و در این زمینه با سردار اشتری، وزیر اطلاعات و دستگاه‌های نظارتی جلساتی برگزار شده است. به گزارش «ایرنا» سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: صالحی یادآور شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر حاشیه کاری و جارو جنجال دور خواهد بود.

طرحی برای کاهش تعطیلات رسمی کشور

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در استان قم گفت: طرحی برای کاهش تعطیلات رسمی کشور در مجلس مطرح است تا تعطیل بودن روزهایی همچون ۱۲ فروردین، ۱۵ خرداد و ۲۹ اسفند لغو شود.