به گزارش روابط عمومی هلدینگ دکا، سیدمهدی فرحی با اشاره به ظرفیت‌‌‌های وسیع هلدینگ دکا گفت: موضوع توزیع یکی از بحث‌‌‌های بسیار مهم است که زنجیره خدمات یک مجموعه را تکمیل می‌کند. زنجیره کاملی در این مجموعه دیدم که بحث توزیع و خدمات پس از فروش را با نوآوری ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: اقدام بسیار خوب و جالبی که انجام شده، اختصاص ناوگان ملکی و در اختیار این مجموعه برای توزیع کلان و پوشش‌‌‌دهی استان‌‌‌های سراسر کشور و همچنین ایجاد مراکز و هاب‌‌‌های استانی و تحویل رایگان درِ منزل است. این موارد از دستاوردها و ابتکارهای بسیار خوبی است که این مجموعه انجام داده و امیدواریم این خدمات در کل کشور توسعه پیدا کند تا حقوق مصرف‌کننده به‌‌‌خوبی رعایت شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از دستاوردها و یافته‌‌‌های این مجموعه و ایده‌‌‌هایی که پیاده‌سازی شده، قابل الگوبرداری در کل کشور است. همچنین اشتغال‌زایی خوبی که در این مجموعه به‌‌‌صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شده، بسیار حائز اهمیت است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در بازدید از هلدینگ دکا گفت: خوشحالیم که حرکت‌‌‌های بسیار خوبی در بخش صنعت انجام شده و بانوان نیز در بخش‌‌‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل حضور دارند.

انسیه خزعلی اظهار کرد: بخشی از اقداماتی که در این مجموعه انجام گرفته، منحصر به فرد و نو است. به‌‌‌عنوان نمونه حمل‌ونقل کالا و تحویل کالا در محل مصرف‌کننده که توسط زوجین و به‌‌‌صورت یک کار خانوادگی انجام می‌شود اقدامی ابداعی است که مورد استقبال هم قرار گرفته و طرحی موفق بوده است که نظر خانواده‌‌‌ها را نیز جلب کرده است. همچنین حمایت از بانوان سرپرست خانوار در این مجموعه اقدام ارزشمندی است که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان در صنعت حمل‌ونقل در بخش‌‌‌های پشتیبانی، اجرا و... تاکید کرد: امیدواریم با نگاه علمی که در این مجموعه وجود دارد، این اقدامات روز‌به‌روز موفق‌‌‌تر از قبل اجرا شود.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به نحوه حمایت دولت از بخش خصوصی افزود: دولت در خصوص پشتیبانی، تسهیل فرآیندهای اداری، اخذ مجوزها و... به بخش خصوصی که اقدام به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت می‌کند کمک خواهد کرد و‌گرنه بخش خصوصی خود در زمینه‌‌‌هایی چون مسوولیت اجتماعی، کمک دولت است.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از هلدینگ لجستیک دکا گفت: این مجموعه یک مجموعه‌‌ فناورانه در حوزه مدیریت لجستیک است.

سیدحامد عاملی پس از بازدید از بخش‌‌‌های مختلف زنجیره ارزش لجستیک در هلدینگ دکا اظهار کرد: انجام این فعالیت‌‌‌های بی‌‌‌نظیر در حوزه لجستیک نشان‌‌‌دهنده انگیزه، نگاه بلند و نیت والای این گروه است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت انبار که دانش بسیار مهمی است و تاثیر فراوانی در موضوع تولید دارد نیز هلدینگ دکا اقدامات جالب و مبتنی بر فناوری انجام داده است که می‌تواند الگویی برای دیگر گروه‌‌‌ها باشد، چراکه دیگر شرکت‌ها می‌توانند در جهت ارتقای کیفی چرخه محصولات و تولیدات و همچنین بهبود خدمات خود از این الگو استفاده کنند.

اقدامات ویژه برای خانواده رانندگان

هومن پشنگیان، مدیرعامل هلدینگ دکا در این بازدید ضمن تشریح فعالیت‌‌‌ها و اقدامات هلدینگ دکا گفت: یکی از اقدامات ویژه که هلدینگ دکا انجام داده است، ایجاد مرکز رفاهیات رانندگان است. بسیاری از رانندگان فرصت نمی‌‌‌کنند به سفر بروند، بنابراین گاهی با خانواده سفر می‌کنند. از آنجاکه بارگیری آنها بین ۴ تا ۶ ساعت طول می‌‌‌کشد، با احداث مجتمع رفاهیات رانندگان فضایی را فراهم کردیم که خانواده‌‌‌ها حین بارگیری بتوانند در سوئیت‌‌‌هایی با امکانات کامل بهداشتی و... استراحت کنند. همچنین برای خانواده‌‌‌های دارای فرزند، اتاق کودک درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در کل کشور ۳هزار راننده در اختیار داریم که کالا را به صورت هوم‌‌‌دلیوری درِ منزل مصرف‌کننده تحویل می‌دهند. امکانی را فراهم کردیم که برخی از این راننده‌‌‌ها به همراه همسرشان فعالیت داشته باشند. در این فرآیند تعدادی از تیم‌‌‌های ما از خانم و آقایی که همسر هستند تشکیل شده که به صورت زوجی و خانوادگی کار انتقال و تحویل کالا به خریدار را انجام می‌دهند که خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته و خانواده‌‌‌ها رضایت خوبی داشتند.