مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم فارغ‌‌‌التحصیلی دانشجویان بورسیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با اعلام این مطلب دانشجویان حاضر در این مراسم را همکاران آینده گروه معظم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، آیین اختتامیه و فارغ‌‌‌التحصیلی دانشجویان بورسیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرعامل و معاونان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تامین نیروی انسانی خطوط کشتیرانی، مدیرعامل موسسه آموزش کشتیرانی و به میزبانی امیردریادار آریا شفقت‌رودسری، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر برگزار شد.

محمدرضا مدرس‌خیابانی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن ۱۴۰ فروند کشتی به ظرفیت پنج میلیون تن توانسته بالغ ‌‌‌بر ۲۸ میلیون تن کالای راهبردی را حمل کند و نقش اساسی در اقتصاد ایران داشته باشد. مدرس‌خیابانی افزود: اعتقاد ما بر این است که ارزش دارایی‌‌‌های گروه کشتیرانی فقط کشتی‌‌‌ها و ناوگان آن نیست، بلکه نیروی انسانی مقتدر و متوکل است که امیدواریم همین شور، اشتیاق و انضباط کنونی دانشجویان تداوم یابد. مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه این گروه برای جذب دریانوردان جدید و آموزش دانشجویان برای ورود به ناوگان کشتیرانی اضافه کرد: امروز ۳۸۰۰ نفر از همکاران دریانورد ما در دنیا اقدام به جابه‌‌‌جایی بار می‌‌‌کنند که باید جوانان در کنار آنها طی سنوات آتی رشد کنند.

 وی اضافه کرد: امروز ۳۸۰۰ نفر از همکاران دریانورد ما در دنیا اقدام به جابه‌‌‌جایی بار می‌‌‌کنند که باید جوانان در کنار آنها طی سنوات آتی رشد کنند. مدرس‌خیابانی با ابراز امیدواری نسبت به حضور مثمرثمر نیرو‌‌‌های جوان در ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با همت امروز، دانشجویان خبره جایگزین نیروهای کشتیرانی در آینده خواهند شد و باید با تلاش، توکل، کوشش و احترام به پیشکسوتان و فرماندهان حوزه دریایی، مسیر بالندگی و رو به رشد کشتیرانی را ادامه دهند. همچنین فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: کشور‌‌‌هایی که دریا دارند می‌‌‌توانند پیشرفت‌‌‌های بزرگی را تجربه کنند. دریاداردوم عرشه و ستاد، آریا شفقت‌رودسری افزود: رمز موفقیت هر فرد توکل به خدا، تلاش و احترام به پدر و مادر است که افراد را در پر‌‌‌تلاطم‌‌‌ترین مسیر زندگی حفظ می‌‌‌کند. جبار فیروزی، معاون تربیت و آموزش دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ برای ۱۲۰ نفر دوره ملوان فنی و ملوان عمومی آموزش‌‌‌ها اجرا شد. همچنین در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش‌‌‌ها جلسات تخصصی زیادی در سطح دانشگاه برگزار شده که امید است آموزش‌‌‌های ارائه شده کاربردی بوده و توسعه پیدا کند.