حمیدرضا نجف‌‌‌پورکردی در جمع مدیران و کارگران شرکت ماشین‌‌‌سازی اراک افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به یک میلیون و ۶۰۰‌هزار نفر فرهنگی است که به طور کاملا اختیاری عضو این صندوق شدند و طبق قانون ماهانه درصدی از حقوقشان را به این موسسه واریز می‌‌‌کنند و به همان میزان دولت نیز مکلف به پرداخت است. وی با تاکید بر ضرورت طرح‌‌‌‌‌‌ریزی عاقلانه برای پیشبرد ماموریت تحول و تعالی عملکرد شرکت ماشین‌‌‌سازی اراک و توجه عملی به جایگاه این شرکت، گفت: این شرکت باید در زنجیره ارزش مجموعه عظیم صندوق ذخیره فرهنگیان، هلدینگ‌‌‌ها و شرکت‌های تابعه آن نقش استراتژیک داشته باشد و نگاه غیراستراتژیک به چنین مجموعه عظیم با کارکردهایش خطای راهبری تلقی می‌شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اعلام اینکه اکشن پلن‌‌‌ها و جهت‌‌‌گیری‌‌‌های کلانی در راستای تعالی جایگاه ماشین‌‌‌سازی اراک تصویب و ابلاغ شده است، گفت: چرایی عدم‌توسعه این شرکت از باب نگاه عالمانه به مساله است نه زیر سوال بردن زحمات گذشتگان که در حال حاضر شاهدیم ارزش بازار سهام از یک درجه متعالی به درجه نازلی نزول کند و این اتفاق نامبارک حاصل ضعف اقدام و مولفه‌‌‌های گوناگون محیطی از دوران گذشته است. وی گفت: شناسایی چالش‌‌‌های این شرکت و راهکارهای برون رفت و تعالی از اهداف این سفرهاست و دوباره تاکید می‌‌‌کنم که نگاه عملی به حمایت از ماشین‌‌‌سازی اراک در دستور کار صندوق ذخیره بوده و هست و به این اعتبار تمامی شرکت‌ها موسسه به طور ویژه پتروشیمی‌‌‌ها مکلف هستند همه سرویس‌‌‌ها و خدمات را از ماشین‌‌‌سازی اراک دریافت کنند.

نجف‌‌‌پور کردی افزود: ساخت و نصب بزرگ‌ترین برج فرآیندی پتروشیمی کشور برای پتروشیمی مهر پتروکیمیا برای اولین بار در ایران با جدیدترین تکنولوژی و به صورت ساخت صفر تا صد بر اساس استانداردهای بین‌المللی و همچنین نصب اولین راکتور فوق سنگین ۲۴۰ تنی تولیدگاز سنتز ساخت ایران در پتروشیمی دنا یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌‌‌های تولید متانول کشور از جمله تعامل ماشین‌‌‌سازی اراک با هلدینگ پتروفرهنگ است که این امر بیانگر ظرفیت و قابلیت ماشین‌‌‌سازی در راستای جلوگیری از خروج ارز از کشور است. مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه تغییر همواره باید سرلوحه کار ما باشد، اما تغییر عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه، تصریح کرد: باید از مدل‌‌‌های سنتی قبلی عبور کنیم و بر پایه دانش روز عمل کنیم و برای تغییر نیاز به آگاهی و تجربه داریم. بنابراین همه ما باید عامل تغییر در حوزه تولید، بهبود دانش، جانشین‌‌‌پروری، نظام ساختاری و بهبود وضعیت شرکت باشیم و کارگران و کارکنان نقش محوری در تعالی این سیستم دارند.