محمدرضا مدرس‌‌‌خیابانی درباره ‌‌‌توسعه سواحل مکران اظهار کرد: یکی از تکالیفی که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیگیری آن را بر خود لازم دانسته، ایفای نقش در مسیر کریدور شمال به جنوب است، در این راستا، ما با تعریف پروژه‌‌‌هایی مانند ایجاد خط منظم چین به چابهار، ‌‌‌برای توسعه و تحقق این هدف تلاش می‌‌‌کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما در مسیر ترانزیتی شمال، خطوط منظمی را ترسیم کرده‌‌‌ایم، گفت: این کار در راستای مسیر ترانزیتی شمال از هند به آستاراخان و از بنادر متعدد چین به آستاراخان در مسیر کریدور شمال به جنوب و جنوب به شمال هم به صورت منظم شکل گرفته است. امیدواریم با تکمیل سایر زیرساخت‌‌‌های لجستیکی کشور، این مسیر بتواند به صورت منظم و سریع محقق شود.

وی افزود: در خط منظم دریایی چین به چابهار تقریبا هر دو هفته یک بار یکی از شناورهای بزرگ‌‌‌مقیاس ما از مسیر چین به چابهار و به طور هفتگی نیز یک بار در مسیر هند به چابهار تردد می‌کنند.

مدرس‌‌‌خیابانی در پاسخ به سوالی درباره نقش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران و ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه تصریح کرد: همان‌طور که گفتم یکی از شناورهای بزرگ‌‌‌مقیاس ما در مسیر ایجاد خط منظم چین به چابهار و هند به چابهار هر دو هفته یک بار وارد بندر چابهار می‌شود و این شناور در سفر قبلی خود ۶۰۰ کانتینر را وارد منطقه چابهار کرد. این کانتینرها باید با ۶۰۰ خودرو به سوی مقاصد اصلی مدنظر تجار منتقل شوند که انتقال این کانتینرها می‌تواند نقش جدی در توسعه منطقه چابهار ایفا کند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امیدوار هستم با انضباطی که در مجموعه خطوط دریایی ما برقرار شده، تجار با رغبت بیشتری وارد منطقه شوند و در کنار این موضوع، با تکمیل زنجیره لجستیکی از جمله زنجیره ریلی چابهار به زاهدان این کریدور ترانزیتی تکمیل و برای صاحبان کالا جذاب‌‌‌تر خواهد شد.