معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه افزود: پنج سال از شروع برنامه ششم توسعه می‌‌گذرد، اما ارتقای خدمات در حوزه ریلی در حد انتظار نیست و دولت سیزدهم برای جبران این عقب‌‌ماندگی به‌صورت ویژه تلاش می‌کند. صالحی ادامه داد: تلاش کردیم که وضعیت را بهبود دهیم و به لطف پروردگار و تلاش همکاران در ستاد و مناطق، طی چهار ماه اول امسال، رکورد ۱۰ ساله جابه‌جایی مسافر را شکستیم. وی خاطرنشان کرد: در دوران پسا‌کرونا استان‌های متعددی متقاضی توسعه قطارهای مسافری به ویژه به مقصد مشهد مقدس هستند و استان سمنان نیز یکی از این متقاضیان بود. صالحی درباره قطار مورد بهره‌‌برداری گفت: این قطار شامل واگن‌‌های چهار‌تخته چهار ستاره و شش‌تخته بوده و با قیمت مناسب و زمان مطلوب، مسافران را از مبدأ سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و بالعکس جابه‌جا می‌کند.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: تداوم قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس، منوط به استقبال شهروندان و ضریب اشغال مناسب است.

صالحی افزود: به دنبال مطالبات مردم و مسوولان و نمایندگان مجلس، با وجود محدودیت‌‌های موجود، همان‌طور که وعده کردیم این کار انجام شد و امروز شاهد خدمت‌‌رسانی به زائران عزیز هستیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات مردمی، تصریح کرد: با اصلاح قوانین، کاهش بوروکراسی و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد. صالحی افزود: اگرچه تحریم‌های خارجی در ایجاد مشکلات کشور نقش دارد، ولی تحریم‌های داخلی، اثر به مراتب بیشتری دارد و خود عامل ۹۰ درصد مشکلات است که با همراهی و همدلی در دولت سیزدهم، برای رفع این مشکلات تلاش می‌شود. به گزارش راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حرکت قطار محلی سمنان- دامغان- شاهرود به مقصد مشهد مقدس از روز پنج‌شنبه ۲۸ مهرماه آغاز شد. حرکت این قطار همه روزه ساعت ۱۰:۳۵ از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و در ایستگاه دامغان و ایستگاه شاهرود برای سوار شدن مسافران، توقف دارد.