مدیرعامل راه‌‌آهن تصریح کرد: در دولت سیزدهم، نگاه به توسعه حمل و نقل ریلی است؛ همان‌طور که بارها در بیانات رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر موضوع توسعه حمل و نقل ریلی تاکید شده و از این حوزه نیز حمایت‌‌های خوبی انجام داده‌اند. رئیس هیات‌مدیره راه‌‌آهن ادامه داد: به دلیل حمایت‌های خوب رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، توانستیم کمی از نقطه‌‌ای که در سال ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم، بهبود و توسعه داشته باشیم. وی گفت: در کنار این موضوع، بخشی از حوزه ناوگان با توجه به بدهی‌های سنگین چند هزار میلیارد تومانی، علاوه بر فرسودگی، زمین‌‌گیر شده و تعمیرات اساسی نیز جا مانده و لازم بود این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. دکتر صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی توانستیم بخشی از این بدهی را که به جا مانده از گذشته بود تسویه کنیم و البته بخشی نیز هنوز باقی مانده است.

به گفته دکتر صالحی، در کنار این مسائل، موضوع توسعه ناوگان و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی نیز از طریق تسهیلات قانونی از جمله استفاده هدفمند از تبصره ۱۸ قانون بودجه سالانه و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌‌پذیر در دستور کار بوده و هست. همچنین با برگزاری جلسات مختلف سعی کردیم بوروکراسی را کاهش داده و تلاش‌های خوبی صورت گرفت تا امکان و تسهیل هدفمندتر به تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران تعلق پیدا کند و بازگشت این سرمایه نیز به نحو بهتری تضمین شود.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به تفاهم انجام شده بین وزیر راه و شهرسازی و وزیر جهاد کشاورزی درباره حمل کالاهای اساسی گفت: با حمایت‌های مهندس قاسمی و دکتر ساداتی‌نژاد برای اولویت قرار دادن حمل کالاهای اساسی از طریق حمل و نقل ریلی، بهره‌‌برداران و سرمایه‌گذاران در سفارش‌گذاری خود به سمت واگن‌های فله‌بر و لبه بلند حرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم رشدی  را که در سه ماه اول امسال در جهت تولید ناوگان ریلی صورت گرفته و ۱۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم، در فصول دیگر سال هم داشته باشیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترانزیت ریلی اشاره و خاطرنشان کرد: دو هفته قبل، نخستین قطار ترانزیتی از مبدأ قزاقستان به ترکیه راه‌اندازی شد و امیدواریم در دولت سیزدهم با توجه به دیپلماسی حمل و نقل، بتوانیم کریدور‌های شمال- جنوب و شرق- غرب را فعال کنیم و با توجه به حمایت‌های دولت محترم، از همه ظرفیت‌‌ها برای توسعه حمل و نقل ریلی استفاده کنیم که بخشی از این ظرفیت‌‌، رکن حمل و نقل خصوصی است.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: در همین راستا به زودی با انجمن تولید‌کنندگان حمل و نقل ریلی جلسه‌‌ای برای کاهش بوروکراسی و افزایش حداکثری تولید ناوگان برگزار خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: یکی از گلوگاه‌های ما علاوه بر حوزه ناوگان مسافری که در طول سال‌های گذشته، کمتر به آن پرداخته شده و در زمان کرونا نیز آسیب دیده، موضوع لکوموتیو است.

مدیرعامل راه‌‌آهن اظهار امیدواری کرد: در فصل آتی بتوانیم تعداد ناوگانی که اضافه می‌کنیم به ویژه لکوموتیو افزایش یابد.

 وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های بخش خصوصی در کنار استفاده از بودجه‌های دولتی و سایر امکاناتی که وجود خواهد داشت، استفاده کنیم تا طلیعه خوبی برای رشد حمل و نقل ریلی داشته باشیم.