در این مذاکرات که اعضای هیات‌های دو کشور هم حضور داشتند، مهندس قاسمی با اشاره به اتصال شمال ایران به خلیج فارس از طریق خطوط ریلی، آمادگی کشور را برای حمل کالا‌های صادراتی و وارداتی روسیه اعلام کرد و افزود: ایران می‌تواند کانون تجاری روسیه در تعامل با کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و شرق آسیا باشد. وزیر راه و شهرسازی در این سفر آمادگی ایران به منظور تبادل تجربیات و صادرات مصالح ساختمانی از جمله سیمان، سنگ و سرامیک به روسیه را اعلام و عنوان کرد: تبادل هیات‌های تجاری در این صنعت راهکاری برای توسعه همکاری‌ها در این بخش است. قاسمی همچنین در ملاقات با الگ بلازاروف، مدیرعامل راه‌آهن سراسری روسیه، راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه، از جمله اتمام طرح‌های مشترک و اجرایی شدن تفاهم‌نامه اتمام گذرگاه ریلی شمال-جنوب را بررسی کردند و بلازاروف در این دیدار با اشاره به ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور، توسعه همکاری‌های ریلی دو کشور در حمل و نقل کالا را خواستار شد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز با تاکید بر علاقه‌مندی ایران به توسعه و گسترش همکاری‌ها با همسایگان افزود: ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد و در این میان، روسیه به‌عنوان همسایه‌ای مهم با روابطی تاریخی، برای ما اهمیت دارد.

وی گفت: اگر ایران و روسیه همکاری‌های نزدیکی با هم داشته باشند، تحریم‌های آمریکا و غرب ضد دو کشور هیچ تاثیری نخواهد داشت. وزیر راه و شهرسازی افزود: هر تجارتی نیازمند توسعه حوزه حمل و نقل است و این امکان وجود دارد که هر توافقی میان دو کشور در حوزه حمل و نقل به امضا برسد.