مشهورترین قطارهای تفریحی لوکس دنیا

  قطار سریع‌السیر ونیس سیمپلون (VSOE)

قطارهای تفریحی لوکس ونیس سیمپلون افسانه‌ای، مشهورترین و اصیل‌ترین قطارهای تفریحی لوکس دنیا به‌شمار می‌آیند که البته بخش اعظم شهرت خود را مدیون آگاتا کریستی و رمان «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» است. ‌‌به‌محض سوارشدن در این قطار، حس باشکوه به‌جامانده از دوران طلایی مسافرت با قطار به شما منتقل می‌شود.  واگن‌های زیبا و باشکوه این قطار که به‌دقت حفظ و نگهداری می‌شوند، منظره‌های بی‌بدیل آلپ، رستوران فوق‌العاده و کوپه‌های لوکس با تختخواب‌های مجلل ساخت شرکت Pullman، تجلی‌گر بخش مهمی از تاریخ باشکوه و جذاب صنعت حمل‌ونقل هستند. بی‌تردید ونیس سیمپلون لوکس‌ترین قطار تفریحی دنیاست و حتی رضایت سختگیرترین افراد را نیز به‌راحتی جلب می‌کند.

  قطار تفریحی الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky)

قطارهای تفریحی لوکس الکساندر نوسکی یک قطار خصوصی روسی است که می‌توان آن را هتلی لوکس روی چرخ توصیف کرد. این قطار دارای مدرن‌ترین امکانات رفاهی ممکن و بهترین سرویس‌دهی برای مسافران است. واگن‌های VIP این قطار در هر کوپه، سرویس بهداشتی کامل، تلویزیون کابلی و وای فای مستقل دارند. این امکانات به همراه واگن رستوران لوکس و مناظر زیبای طبیعت، الکساندر نوسکی را به انتخاب اول مسافران مشکل‌پسند تبدیل می‌کند. تورهای این قطار تفریحی لوکس در مسیرهای رفت‌وبرگشت مسکو به سنت‌پترزبورگ و خط آهن سراسری سیبری برگزار می‌شوند .

قطار تفریحی رواس ریل (Rovos Rail)

قطارهای تفریحی لوکس رواس ریل که مایه‌‌ غرور آفریقا و یکی از لوکس‌ترین قطارهای تفریحی دنیا است، در سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و ۷۵ واگن لوکس و ۶ لکوموتیو در آن استفاده می‌شوند که بسیاری از آنها به‌دفعات تحت تعمیر و حتی بازسازی کلی قرارگرفته‌اند. رواس ریل با گنجایش حمل حداکثر ۷۲ مسافر، جادارترین و راحت‌ترین قطار لوکس تفریحی است و مبلمان سنتی آن با جلوه‌ای غیرمعمول و باشکوه، تجربه‌ای منحصربه‌فرد در اختیار مسافران قرار می‌دهد.