پیامک_جنجالی

هفته گذشته پخش فیلم‌ها و تصاویری از ازدحام مراجعه‌کنندگان در مقابل ساختمان پلیس امنیت اخلاقی تهران در خیابان وزرا خبرساز شد. این افراد کسانی بودند که به دلیل رعایت نکردن حجاب در خودرو پیامک هشدار و احضار دریافت کرده بودند. وزیر کشور ضمن دفاع از فرستادن پیامک‌های امنیت اخلاقی برای افرادی که به گفته او دچار خطا یا اشتباه شده‌اند، آن را «عمل به قانون» دانست.

  افزایش_قیمت_خودرو

همزمان با افزایش تحریم‌های نفتی علیه ایران، بازار خودرو هم از هفته گذشته دچار التهاب شد و این هفته افزایش قیمت سکه و دلار هم به افزایش قیمت خودرو دامن زد. پژو ۲۰۶ طی دو هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان گران‌تر شده است. یکی از کاربران نوشت «دلال‌ها و شاید عوامل خودروسازان با موج‌های شدید قیمت‌گذاری و ایجاد آگهی جدید و کاذب، قیمت را تغییر می‌دهند! چه نهاد و مجموعه‌ای وظیفه نظارت دارد؟»

  برنده_باش

حذف برنامه جنجالی برنده باش از کنداکتور شبکه سوم سیما واکنش‌های زیادی در شبکه‌های مجازی داشت و بیش از همه کاربران درباره مدیریت فروغی جوان و بی‌تجربه بر این شبکه و عدم آشنایی او با مسائل فقهی نوشتند. پیش‌تر آیت‌الله مکارم برگزاری این نوع مسابقات را بخت آزمایی و قمار دانسته بود. رهبر انقلاب هم پس از آن به صدا وسیما تذکر داد که روش‌هایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنند.

  محاکمه_مهناز_افشار

در پی قتل طلبه همدانی، برخی از کاربران فضای مجازی که معتقد بودند اقدام به قتل طلبه همدانی، پس از بازنشر توییت منافقین توسط مهناز افشار و تحریک احساسات مردم رخ داده است، خواستار محاکمه این بازیگر سینما و تئاتر شدند. موضوعی که بحث‌های گسترده‌ای در فضای مجازی میان موافقان و مخالفان به راه انداخت. معاون دادستان کل کشور از انجام اقدامات قضایی در این راستا خبر داد.