نقلی و خونگی

 ترخون

ازگل- روبه‌روی مرکز خرید الماس

روبه‌روی مرکز خرید الماس که شمال شرقه یک فودکورت مانند کوچیکی هست که در نوع خودش جالبه و این سبکی ندیده بودم تا حالا و همه فودکورت‌ها داخل مراکز خرید هستن تا جایی که من تجربه داشتم. ولی اینکه یه مجموعه به این سبک روبه‌روی یک مرکز خرید بزرگ باشه هم جالبه در نوع خودش.

اینجا ظاهرا یک فضای نقلی و کوچک و بامزه است. یعنی اینکه خیلی کوچیکه اما ایراد خاصی هم نداره و به دل میشینه سر و ظاهرش.

قبلا اینجا رفته و رستورانی رو تیست کرده بودم، این‌بار یکی دیگه از رستوران‌هاش رو رفتیم و غذا خوردیم.

ترخون منوی ایرانی و کمی متفاوتی داشت، مثلا رولت گوشت و... انگار خواستن کمی خانگی کنن.

چون دیگه وقتی مبنای کار یک رستوران بر بیرون‌بر باشه و مشتری‌هایی که میان بشینن باید تو منو خلاقیت‌هایی هم به خرج بده و اتکا کردن به ۵ غذای معروف ایرانی (چلوکباب کوبیده، چلو جوجه کباب، زرشک پلو با مرغ، چلو خورش قرمه سبزی، چلو خورش قیمه سیب زمینی) کافی نبوده و باید دل مشتری‌های خاص (خانم‌های شاغل) رو هم به دست بیارن و تو منو چیزهایی بذارن که خانگی‌تر باشه و برای مهمانی‌ها مناسب‌تر.

سفارش اول ما ته‌چین بود که زیادی برشته بود، اما طعم‌اش بد نبود و در مجموع نمره قبولی می‌گرفت از تیست.

سفارش بعدی ما کشک‌بادنجان بود که خیلی خوب بود به‌ویژه که پیام هم روش نوشته بودن (جمله خوشامدگویی با کشک)، به نظرم خلاقانه‌تر اینه اسم مشتری رو بپرسن و بنویسن تا مشتری کلی براش خاطره‌انگیز بشه.

و بالاخره می‌رسیم به کوفته که اون هم خوب بود ولی آب کوفته خیلی خوشمزه‌تر شده بود از خود کوفته!

رولت گوشت هم دقیق نفهمیدم فرق‌اش با کوفته چی بود اما با توجه به اینکه گرون‌ترین غذای اونجا بود و پرس‌اش هم البته بزرگ بود من خیلی نپسندیدم. یعنی می‌دونید ناراحتی من اینه که اسم رو عوض کردن یا اسمی گذاشتن که نیست و منو ساختن، هر غذایی برای خودش دستوری داره و ارزش و اعتباری و مشتری هم دارای سطح معقولی از شعوره!

اگر بخوام یک نکته انتقادی یا قابل بهبود هم به این فودکورت بدم باید بگم مشکل اینجا اینه که واقعا کوچیکه اما مزیت‌اش هم اینه که یه حیاط داره و اونجا هم میز صندلی گذاشتن و تو هوای آزاد هم میشه نشست.

سیستم دلیوری خوبی هم داره و به مناطق دور خودش رایگان ارسال می‌کنه. تلفنی و اینترنتی؛ خلاصه در دسترس شدن این رستوران‌ها دیگه.