دلچسبِ خنک

 بستنی عمو حسین

زنجیره‌ای

چند تا بستنی چی داریم که هرکی تو تهرانه حداقل از یکی از شعبه هاش یه بار بستنی خورده؟ فکر نکنم جز عمو حسین نمونه دیگه‌ای داشته باشیم. هم خیلی معروف و خوشنامه و هم شعبه زیاد داره.

عمو حسین به بستنی معروفه اما خب کنار بستنی مثل همه جاهای دیگه آبمیوه و معجون و... داره که می‌تونه نیازهای مختلفی از ماها رو تو فصل‌های مختلف برطرف کنه. بستنی‌های متنوعی داره‌اینجا اما خب بعضی از بستنی هاش خیلی معروفه و بعضی از ورژن هاشو هم من شخصا خیلی می‌پسندم.

اول بگم از یه مدل که معروفه به آجیلی و ۴ مغزه! پر از پسته و بادوم و ایناست که انقدر مغزش زیاده که معلوم نیست بستنیه که توش مغز داره یا مغزه که توش بستنی ریختن و آدم شک می‌کنه می‌گه نکنه مغز تقلبی وجود داره! چینی و اینا! به مدیرش گفتم خندید به‌این حرفم! والله خنده نداره! دیدم این بستنی فروشی‌ها که پسته‌ای ازشون می‌خریم پسته‌ها یه جور جایزه و شانسی است که باید توش با خوشبختی و خوش شانسی پیدا کنیم. خلاصه تو خانواده ما همه انتخاب اولشون تو بستنی آجیلیه.

یه بستنی دیگه داره اسمش سنتی مخصوصه که تو اون هم مغز داره و جزو پرفروش‌های عمو حسینه و اینو توصیه می‌کنم به همه پسته دوستا.

شیر پسته اینجا هم خیلی معروفه و بعضی از دوستای من مخصوصا پا می‌شن برن عموحسین که شیر پسته بخورن! من البته از این معجون‌های سنگین کلا خوشم نمی‌یاد، انقدر پرملاته که آدم دیگه بعدش نمی‌تونه غذا بخوره اما خب عاشقان خودش رو داره و کمتر کسی مثل من هست که معجون دوست نداشته باشه اونم شیرپسته اونم شیر پسته عمو حسین!

آبمیوه‌های طبیعی متنوعی داره و شبا خیلی ماشین جلو شعبه‌هاش پارک می‌کنن و آبمیوه می‌خرن و تو ماشین می‌خورن. نکته آبمیوه هاش اینه که خیلی دستت بازه تو انواع درخواست میکس و خودشون هم پیشنهاد‌های خوبی می‌دن و بعضا چهارتا طعم رو با هم میکس می‌کنن و باحال می‌شه.

کجاها شعبه داره؟ کاشانی، پاسداران، قیطریه، اقدسیه و جاجرود هم من دیدم و بقیه‌اش رو از خودشون بپرسید. من همینا‌رو می‌دونستم. یه چیز دیگه هم ازش می‌دونم جالبه، عموحسین کارخونه بستنی داره و همه بستنی هاش رو خودش تولید می‌کنه و خب خودش هم چندتا شعبه داره، ولی جز شعبه‌های خودش به بقیه مارک‌ها هم می‌فروشه J یعنی جی؟ یعنی خیلی از جاهایی که ما بستنی می‌خوریم و برندشون اسمش یه چیز دیگه است، بعضی از بستنی هاشون رو از عمو حسین می‌خرن!