این میزان خروج پول در یک هفته به دلیل چشم‌انداز مبهم از وضعیت آتی بازار سهام رقم خورده؛ این در حالی است که بورس تهران از ابتدای آبان همچنان با خروج پول مواجه شده است و نتوانسته نظر سهامداران را جلب کند. البته سایر بازارهای دارایی نیز عملکرد مثبتی طی این مدت نشان ندادند و با افت‌وخیز کم‌مقدار همراه بوده‌اند. رفتار معامله‌گران بورسی یک سیگنال منفی از این بازار مخابره می‌کند؛ اینکه روز به روز از جذابیت‌های بازار مذکور کاسته می‌شود. بررسی‌‌های آماری حکایت از این واقعیت دارد که در هشتمین ماه ۱۴۰۲ میانگین خروج پول حقیقی به میزان ۳هزار و  ۸۵۰میلیارد تومان رسیده که بر زوال بازار سهام تاکید می‌کند. خروج پول از ابتدای آبان وضعیت بی‌ثباتی را رقم زده و تعداد روزهای خروج پول از بورس بیشتر از فرابورس بوده است.

به این ترتیب از ۱۸روز معاملاتی، بازار فرابورس ۱۱روز و بورس نیز ۱۴روز خروج پول حقیقی را نظاره کردند. در ماه‌های گذشته بازار سهام متاثر از عوامل بیرونی و سیاستگذاری‌های غیرکارشناسی با کمبود نقدینگی و نبود تقاضای خرید مواجه بوده است. به همین دلیل است که موضوع خروج پول به یکی از مشکلات اصلی بازار مبدل شده است و در صورتی که روند خروج پول ادامه‌دار باشد، این مساله حتی می‌تواند مشکلات بیشتری برای بازار سرمایه ایجاد کند. تحلیل وضعیت کنونی شاخص‌های سهامی نشان می‌دهد بورس‌بازان با دورنمایی که می‌بینند، بیشتر تمایل دارند در سمت سهام کوچک که از ریسک کمتری برخوردارند  بایستند. بورس در حالی به نوسانات روزانه ادامه می‌دهد که رفت‌و‌برگشت دلار در کانال ۵۱هزار تومان نیز به درازا کشیده است. این شرایط در کنار نگرانی‌های خاص سرمایه‌گذاران از چشم‌انداز بنگاه‌ها و اقتصاد ایران بوده است.

اظهارات کارشناسان بازار سرمایه حاکی از آن است که با توجه به وضعیت متغیرهای اثرگذار بر بازار، سمت تقاضا همچنان در شرایط شک و تردید به سر می‌برد. علاوه بر وضعیت متغیرها، بازار سهام از اواسط اردیبهشت وارد فاز جدیدی از بی‌اعتمادی شد، به طوری که سرمایه‌گذاران رفته‌رفته نشان دادند تمایلی به ورود دوباره پول به بازار سهام ندارند. یکی از مباحثی که در دو سال گذشته از سوی کارشناسان هشدار داده شده، رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی معامله‌گران است؛ همین امر سبب شده تغییر رفتار مداوم سهامداران تحت تاثیر متغیرهای بیرونی بیش از هر وقت دیگری نوسان‌گیری و حرکت دست به عصای سرمایه در صنایع و گروه‌های مختلف را رقم بزند. عاملی که در هفته‌های اخیر نیز مشاهده و باعث شده بازار به سمت فضایی غیر‌تحلیلی‌ و ناپخته هدایت شود.