در این بین شاخص کل فرابورس نیز که نماگری برای ارزیابی همه‌جانبه نمادهای فرابورسی است حدود ۰.۳۶درصد سرخ‌پوش شد و در نهایت در سطح ۲۵هزار و ۴۰واحدی کار خود را به اتمام رساند. هفته گذشته هفته جذابی برای سرمایه‌گذاران و سهامداران بود. از طرفی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس به هر دلیلی بازار را در وضعیت مساعدی قرار داد و بازار پنج روز متوالی بدون افت در شاخص را تجربه کرد. با وجود رشد شاخص‌های اصلی تالار شیشه‌ای در هفته‌های اخیر، بازار همچنان در باتلاق رکودی قرار دارد، با وجود اینکه از شدت آن کاسته شده است. البته می‌توان گفت ارزش معاملات بالای ۴هزار میلیارد تومانی تنها نکته مثبت این روزهای بازار است. در صورتی که این رقم بتواند به بالای ۵هزار میلیارد تومان برسد می‌توان شرایط بهتری را برای بازار متصور بود.

همچنین نرخ ارز که مولفه بسیار تاثیرگذاری بر روند بازار سرمایه است، با وجود اینکه در چند روز گذشته نوسان بخصوصی را از خود متبادر نساخته، اما به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به سه ماه پایانی سال، افت‌و‌خیزهای بیشتری را تجربه کند. با در نظر گرفتن شرایط کلان اقتصادی چندان نمی‌توان به ماندگاری بازار در چنین قیمت‌هایی امیدوار بود. روز گذشته نیز انتشار خبر آزادسازی ۱۰میلیارد دلار منابع بلوکه‌شده ایران در عراق در اتمسفر بازار پیچید. ذیل این خبر چنین به میان می‌آید که بازارهای مالی به چنین اخباری که چندان موثق نیستند و خبردرمانی‌های این‌چنینی اعتنای زیادی نمی‌کنند و بازار سرمایه مانند سایر بازارها به اخبار قطعی چشم می‌دوزد.

با توجه به اینکه به نهمین ماه سال نزدیک می‌شویم و بحث بودجه سال آینده آرام‌آرام به میدان صحبت‌ها وارد می‌شود، باید منتظر ماند و دید وضعیت بودجه به چه شکلی درخواهد آمد و اخبار مثبت تاثیرگذاری در ماه‌های آینده به بازار سرازیر خواهد شد یا خیر. بنابراین با توجه به اینکه هفته تقریبا متعادل رو به منفی را تا روز گذشته پشت‌سر گذاشتیم پیش‌بینی می‌شود بازار متعادل کم‌غلظتی از منفی‌ها را در روز چهارشنبه داشته باشیم.