در این دو سال اخیر بازارهای موازی رشد زیادی داشتند و حتی دوستان محتاط‌تر که این وضعیت را با سقف‌های ۱۳۹۹ شاخص مقایسه می‌کنند، می‌گویند بازار به آن سقف‌ها رسیده است. اما در این مدت دلار تقریبا ۵/ ۲ برابر شده و در کنار آن مسکن، خودرو و ... شاهد رشد دو تا سه برابری بودند، اما بازار سرمایه تازه به سال ۱۳۹۹ رسیده است. به نظر من با توجه به دورنمای تورمی که برای کشور وجود دارد و همچنین دورنمای رشد نرخ دلار در سال جاری که به نظر می‌رسد در کمترین حالت ۴۰ درصد است روند صعودی بازار ادامه‌دار خواهد بود. در این میان ممکن است شاخص کل اصلاحاتی داشته باشد یا دچار دست‌اندازهایی شود اما به طور کلی امسال سال خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود و جزو اولین گزینه‌ها از لحاظ برتری بازدهی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲خواهد بود.

در مورد تاثیر مهار تورم بر بازار سرمایه باید گفت به طور کلی بازار سرمایه پیرو تورم است و امسال نیز باید دید سیاست به چه سمتی می‌رود؛ اما تا وقتی که روابط سیاسی ما باز نشده باشد و تحریم‌ها برداشته نشود شرایط فرقی نمی‌کند. تا وقتی این مشکلات حل نشود نهایت موفقیت ما می‌تواند این باشد که تورم امسال بیش از سال قبل نشود. من فکر می‌کنم موضوع مدنظر مقام معظم رهبری نیز به صفر رسیدن تورم نبوده و بحث روند کاهشی تورم است. سال گذشته تورم بر اساس آمار رسمی بیش از ۴۰درصد بوده و امیدواریم امسال به کمتر از ۴۰درصد برسد. بنابراین دورنمای تورمی همچنان وجود دارد، دورنمای سودسازی شرکت‌ها نیز بسیار بهتر شده.

درست است دست‌اندازهایی وجود دارد اما در کل دورنمای سودسازی و دورنمای قیمت‌های جهانی نیز در کنار دورنمای تورمی وجود دارد که همه این موضوعات مثبت است. بر فرض اینکه قیمت دلار در همین کانال باقی بماند، دورنمای قیمت‌های جهانی آنقدر مثبت هست که بتوانیم بگوییم بازار سرمایه به روند رو به رشد خود ادامه دهد. در این میان تنها ممکن است گاهی با اصلاحاتی مواجه شود. من احساس می‌کنم امسال سالی است که کلیت بازار روی نمادهای بنیادی از  تورم پیشی خواهد گرفت و افرادی که امسال روی بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کردند، بتوانند سرانجام بازدهی دلاری کسب کنند.