شاخص کل بعد از برگشت از حوالی یک‌میلیون و ۲۴۰هزار واحد توانست تا مقدار یک‌میلیون و ۴۳۰هزار واحد رشد داشته باشد که با توجه به رشد شارپ کوتاه‌مدتی اندیکاتور RSI به نظر می‌رسد به سطح اشباع خرید رسید و وارد فاز اصلاحی شده است. از طرفی با توجه به نقاط حمایتی در سطح یک‌میلیون و ۳۸۰هزار واحد تا یک‌میلیون و ۳۵۵‌هزار واحد می‌توان اولین انتظار برگشت قیمتی شاخص را در این سطح داشت.

به طور کلی شاخص کل در محدوده‌ای است که با در نظر گرفتن اندیکاتور MACD شاهد واگرایی مخفی مثبت هستیم که امکان برگشت شاخص را نیز افزایش می‌دهد. یکی از متغیرهای بنیادی پشتیبانی‌کننده برگشت تکنیکالی نماگر یادشده، رشد دلار در روزهای اخیر و همچنین خبرهای عرضه تمامی محصولات خودروسازها در بورس کالاست که باعث توجه اهالی بازار سرمایه به صنعت خودرو شده است و با توجه به اثر معاملات صنعت خودرو بر بازار می‌توان انتظار برگشت بازار را داشت.

شاخص هم‌وزن اما رفتاری متفاوت‌تر از شاخص کل داشته است، زیرا عموم شرکت‌های بزرگ که بر شاخص کل اثر بیشتری می‌گذارند، در چند هفته اخیر با توجه به عدم چشم‌انداز مثبت در بازار جهانی به علت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش ایندکس دلار که باعث فشار بر کامودیتی‌ها شده و از طرف دیگر سیاست کوویدصفر چین که باعث کاهش تقاضا در کامودیتی‌ها جهانی شد. به تبع آن قیمت‌ها کاهش داشت. این عوامل خارجی در کنار نرخ بهره بالای اوراق با درآمد ثابت در بازار داخل و ابهام‌های مربوط به بودجه و آینده صنایع بزرگ باعث شد شاخص کل رفتار و معاملات ساید داشته باشد. لکن در شاخص هم‌وزن که اثر شرکت‌ها به صورت یکسان در نظر گرفته می‌شود با بهبود معاملات گروه خودرویی و همچنین بهبود معاملات سهام کوچک با توجه به نقدینگی کمتر موردنیاز جهت رشد باعث شد وضعیت بهتری نسبت به شاخص داشته باشد. با توجه به کندل صورت‌گرفته در معاملات امروز و نقطه حمایت فیبوی ۷۸درصدی می‌توان انتظار داشت نقطه حمایتی مناسب برای شاخص هم‌وزن سطح ۴۰۳هزار واحد باشد. ضمن اینکه با توجه به ابهام‌های حول پیرامون اقتصاد ارائه تحلیل‌های بلند‌مدت‌تر با خطای بیشتر به همراه خواهد بود. اما به نظر می‌توان انتظار اصلاح شاخص کل و هم‌وزن تا سطوح ذکرشده را داشت.