او در پایان هفته گذشته بابیان اینکه با تاسیس بورس مسکن، دانش، تجربه و تخصص بازار سرمایه در خدمت ذی‌نفعان بخش مسکن قرار می‌گیرد، به معرفی اهداف اولیه این بورس پرداخت. به گفته این فعال بازار سرمایه اهداف تاسیس بورس مسکن شامل؛ ۱-تامین مالی انبوه‌سازان، ۲-تسهیل در پیش‌فروش پروژه‌ها، ۳-ثبت شفاف معاملات، ۴-امکان معامله املاک مازاد و در نهایت ۵- طراحی انواع ابزارها برای تامین مسکن مردم و جوانان می‌شود.

ماجرای فرغون

اما همیشه هم فضای نوشته‌ها درباره بورس و سرمایه خشک و جدی نیست و گاهی کاربران خبرها یا اظهارنظرهایی منتشر می‌کنند که این فضا را از محیط خشک و جدی خارج می‌کند. در روز‌های گذشته علی شریعتی، عضو‌ هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در توییتر خود با انتشار عکس یک فرغون نوشت: «فرغون ۶۵۰ هزار تومان! خدا را شکر هر وقت ۹ میلیون شد قرعه‌کشی می‌کنند و با کد ملی یکی می‌خریم.» کاربر دیگری هم نوشت: «فرغون ۷۰۰ هزار تومن. به نظرم تا ۹۰ میلیون تومان نشده است، بخریم که در آینده به دردمان می‌خورد.» این دو توییت خیلی موردتوجه کاربران در توییتر و اینستاگرام قرار گرفت و خیلی‌ها نوشتند به زودی ملت را در صف‌نشینی خرید سهام شرکت‌های فرغون‌سازی در بورس می‌بینیم و دور نیست روزی که فرغون‌سازها هم وارد بورس شوند.

twitter
داود سوری
اقتصاددان

 

بد نیست یکی از دولتمردان اقتصادی با عدد و رقم توضیح دهد در یک سال گذشته که بورس با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است نفع دولت و اقتصاد حقیقی از این بازار که بازار ثانویه است، چه و چقدر بوده است تا مطمئن شویم دولت موج‌سواری نمی‌کند و آگاهانه از بورس حمایت و پشتیبانی می‌کند.

 

twitter
احسان خاندوزی
نماینده مجلس

 

در جلسه‌ای که اکثر چهره‌های اقتصادی مجلس حضور داشتند کسی از تلاش برای تغییر وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی خبر نداشت: ۱- تخریب روابط اقتصادی دو قوه به نفع مردم نیست. ۲- با موج تازه‌واردان به بورس، شایعه و شیطنت بر غیرحرفه‌ای‌ها و ریسک‌گریزها زود اثر می‌گذارد. محورهای جنگ روانی آتی.