بورس مدتی است که بسیار برای مردم جذاب شده اما از آن طرف بسیاری از آنها سواد چندانی برای ورود به این بازار و معامله ندارند. کانال‌های تلگرامی هم پشت سر هم برای کلاس‌های بورسی تبلیغ می‌گذارند. روش صحیح آموزش چیست؟
 

پاسخ یاسر فلاح

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس

بازار سرمایه بازاری فنی و علمی است و افرادی که می‌خواهند وارد این بازار شوند حتما باید آموزش ببینند و نکات لازم را در این باره فرا بگیرند، زیرا در صورتی که با محیط این بازار آشنا نباشند و اتمسفر این بازار را نشناسند، ممکن است ریسک سرمایه‌گذاری آنها بالا برود. اما ما با آموزش مفاهیم بازار سرمایه و سواد مالی به نوعی سعی داریم که این دانش را در کشور افزایش دهیم و هموطنانمان با مقوله سواد سرمایه‌داری و دانش مالی آشنا شوند و با علم به این قضیه در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری داشته باشند. حالا با توجه به این توضیحات و پرسش مخاطب روزنامه شما باید 3 مورد را درباره روش صحیح آموزش سرمایه‌گذاری در بورس به اطلاع مخاطبان برسانم؛

1- شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به‌عنوان متولی حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه کشور با ایجاد سایت «بورس مدیا» به نیاز هموطنان در حوزه آموزش پاسخ داده است. ما در تلاش هستیم با افزایش محتوای آموزشی موردنیاز افراد تازه‌وارد به بازار سرمایه به شکل رایگان این خواسته مخاطبان را پاسخ بدهیم. الان هم تولیدات بسیاری ازجمله ویدئوهای آموزشی، پویانمایی، موشن‌گرافی چه در بحث بورس و سهام عدالت در این سایت وجود دارد. البته این اطلاعات و آموزش‌ها متوقف نمی‌شود و به‌مرور در حال تکمیل هستند و مدام فایل‌های آموزشی و نکات مرتبط با بازار سرمایه در این سایت قرار می‌گیرد.

2- شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس همچنین یک شبیه‌ساز در فضای وب دارد که نام آن «تالار مجازی بورس ایران» به آدرس اینترنتی «http:/ / www.irvex.ir» است و افرادی که می‌خواهند خریدوفروش سهام را یاد بگیرند می‌توانند با مراجعه به این شبیه‌ساز خریدوفروش را تمرین کنند و به‌صورت عملی این کار را یاد بگیرند. همچنین باید تاکید کنم در صورتی که در این شبیه‌ساز، فردی سود بکند، ما به او سهام جایزه می‌دهیم. درواقع تالار مجازی بورس ایران، با شبیه‌سازی فضای واقعی بورس، این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که بدون نیاز به پول و بدون آنکه ریسکی را متحمل شوند، سرمایه‌گذاری در بورس را در فضای مجازی و با اطلاعات واقعی تجربه کنند.

3- شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در فضای مجازی نیز صفحات مختلفی را ایجاد کرده است که افراد می‌توانند به این صفحات مراجعه کنند و آموزش‌های لازم یا نکات مهم درباره بورس و... را فرا بگیرند. ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام با آی‌دی  irvex.info و sidsco.info حضور داریم.