البته هرچند که بین کاربران درباره حباب بورس هم صحبت‌هایی مطرح می‌شود اما موضوع دیگری که این روزها کاربران درباره آن بحث می‌کنند بحث زیرساخت و هسته معاملات و اختلال در سیستم‌ها است که خیلی از کاربران نسبت به این وضعیت نگاه انتقادی دارند. یکی از توییت‌هایی که در روزهای گذشته مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و حتی سر از اینستاگرام و سایت‌های خبری هم درآورد، توییت محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که در صفحه شخصی خود در توییتر دو مطلب درباره بورس و بازار سرمایه نوشت.  

رضایی در توییت اول خود نوشت: «در طول این سال‌ها سیاست‌گذاری‌های اقتصادی عجیب مبتنی بر لیبرال سرمایه‌داری در بورس، طلا و مسکن، فقرا را فقیرتر و رانت‌خواران را ثروتمندتر کرده است انتقاد هم که می‌کنیم می‌گویند ما محفلی نیستیم، به ما آمریکایی نگویید!»

 این نوشته‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، واکنش کاربران را در پی داشت. خیلی‌ها برای او نوشتند که شما روی این سیاست‌گذاری‌هایی که اینجا نقدش کرده‌اید نظارت داشته‌اید یا تدوینش کرده‌اید، پس چرا طوری رفتار می‌کنید که انگار اصلا در جریان این سیاست‌گذاری‌ها نبوده‌اید.اما این توییت‌ها تنها نوشته‌‌های مربوط به بازار سرمایه و بورس در روز گذشته نبود؛

 



محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس

 باید از ظرفیت عظیم نقدینگی موجود در بازار سرمایه در مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال و نهایتا بخش واقعی اقتصاد استفاده کرد؛ چهار اقدام در راستای رونق بازار سرمایه و ارتقای نقش آن در جهش تولید ضروری است: 1- ترغیب و تسهیل افزایش سرمایه شرکت‌ها به ویژه از طریق آورده نقدی و صرف سهام. 2- تعمیق بازار بدهی و توسعه تامین مالی از طریق بازار سرمایه، 3 - عمق‌بخشی به بازار سرمایه از طریق افزایش «درصد شناوری سهام»، 4- تسهیل فرآیند پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سرمایه.

 

سید احسان خاندوزی

نماینده مجلس

هفته جاری درخصوص محورهای چهارگانه «بورس و نیازهای قانونی مجلس» دعوتی از متخصصان خوشنام بازار سرمایه انجام داده‌ایم تا پیش‌نویس برنامه اقدام تدوین شود. ۱۱سال از آخرین نقش آفرینی مجلس در این حوزه پرشتاب می‌گذرد.