مدیرعامل شرکت گروه مالی امید، درخصوص کاربرد معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه ایران با اعلام این مطلب گفت: این موضوع علاوه بر اینکه لطمه‌های جبران‌ناپذیری به بازار وارد می‌کند؛ می‌تواند مانع از گسترش و تعمیق بورس در اقتصاد کشور شود. از این‌رو، به‌نظر می‌رسد بهترین راهکار ورود به بازار از طریق اشخاص حرفه‌ای و متخصص است. سیدامید موسوی با اشاره به ابزارهای موجود در بازار برای انجام معاملات حرفه‌ای بیان کرد: گروه مالی امید در راستای تحقق این هدف بزرگ اقدام به ایجاد بسترهای مهمی برای سرمایه‌گذاری کرده است که به رصد راحت‌تر بازار، انتخاب آسان‌تر سهام و اجرای بهتر معاملات و کنترل ریسک منجر می‌شود.

وی همچنین افزود: یکی از مهم‌ترین مکانیزم‌های حرفه‌ای بورس و بازار سهام، معامله از طریق مکانیزم‌های الگوریتمی است. با معاملات الگوریتمی می‌توان درصد مشخصی از پول را در بازار سرمایه‌گذاری کرد. همچنین از این طریق افراد دیگر از سود بازار جا نمی‌مانند و می‌توانند سرمایه و نقدینگی خود را با شرایط اختصاصی مدیریت کنند. موسوی همچنین از مهم‌ترین کاربردهای معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی را فعالیت تمامی اقشار جامعه در بازار سهام دانست و در این زمینه گفت: مهم‌ترین کاربرد معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی این است که افرادی که به هیچ عنوان با بورس آشنایی ندارند می‌توانند با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی مدیریت نقدینگی خود را به عهده بگیرند. این افراد می‌توانند از مزایایی مثل حفظ پول در برابر تورم، سرمایه‌گذاری مولد، شرعی بودن سرمایه‌گذاری،‌ کمک به چرخه اقتصادی، کسب سود، عدم نیاز به دانش و تخصص استفاده کنند.

مدیرعامل گروه مالی امید در ادامه افزود: گروه مالی امید در همین راستا نرم‌افزار «گنجه» را طراحی کرده که درحال‌حاضر در بازار سرمایه ایران با استقبال بی نظیری همراه شده است. به گفته وی، این اولین بار در ایران است که یک الگوریتم به‌صورت کاملا اتوماتیک از طرف یک شخص معامله انجام می‌دهد. همچنین آمارها نشان می‌دهد سود حاصل از این سبک معامله، در یک سال گذشته بسیار قابل‌توجه بوده و در بسیاری از مقاطع بیشتر از شاخص کل بوده است. گروه مالی امید به‌عنوان یک شرکت خلاق در حوزه تکنولوژی‌های مالی فعالیت خود را طی چند سال اخیر آغاز کرده است. این شرکت که هم اکنون یکی از مهم‌ترین هلدینگ‌های استارت‌آپی بازار سرمایه ایران به‌شمار می‌رود، توانسته به بیش از ۴۰ درصد از شرکت‌های مهم بازار سرمایه خدمات ارائه داده و جایگاه نخست را در زمینه معاملات الگوریتمی به خود اختصاص دهد.