ارزش معاملات روز یکشنبه، مجموعا بالغ‌بر ۱۰۰۳ میلیارد تومان بود که در این بین معامله بلوکی ۴۰۰ میلیون سهام «میدکو» سبب شد تا بیشترین ارزش دادوستدها، با ۲۲۰ میلیارد تومان، در این نماد رقم بخورد. در بین معاملات خرد و با صرف‌نظر از دادوستدهای بلوکی و اوراق بیشترین ارزش معاملات به سهام ذوب‌آهن اصفهان تعلق داشت. طی دومین جلسه معاملاتی هفته بیش از ۲۰۱ میلیون ورقه سهام «ذوب» مورد تبادل قرار گرفت و رقمی بالغ‌بر ۵/ ۳۵ میلیارد تومان را در خرید و فروش‌های این نماد در پی داشت. با این وجود «ذوب» روز یکشنبه را با کاهش ۵/ ۱ درصدی قیمت پایانی سهام سپری کرد. در بین اثرگذارترین نمادها روی شاخص کل فرابورس، «هرمز»، «شراز» و «شاوان» مهم‌ترین پیشران‌های این نماگر در مسیر صعودی بودند و «دماوند»، «زاگرس»، «ذوب» و «میدکو» بیشترین فشار را بر این شاخص وارد کردند.  فولاد هرمزگان جنوب برای سومین روز متوالی با رشد قیمت پایانی سهم همراه بود. «هرمز» چهارشنبه هفته گذشته پیشنهاد هیات‌مدیره این شرکت در رابطه با افزایش سرمایه از محل سود انباشته را روی کدال قرار داد و متعاقب آن دو جلسه معاملاتی ابتدای این هفته را بر مدار رشد ملموس قیمت سهام پشت سر گذاشت. در حالی که افت قیمت فولاد صادراتی کشور طی هفته اخیر رویه قیمتی سهام فولادسازان بورسی را از باقی تولیدکنندگان فلزی جدا کرده است پیشنهاد افزایش سرمایه صد‌درصدی «هرمز» توانسته است در جلب تقاضا به این نماد موثر باشد.  دو نماد پالایشگاهی «شاوان» و «شراز» نیز روز یکشنبه را در محدوده صف خرید به پایان بردند. نمادهای پالایشی در ماه شهریور به‌صورت قابل‌توجهی مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته‌اند. محدوده مطلوب کرک‌اسپرد فرآورده‌ها و رشد مبنای ارزی محاسبات این شرکت‌ها از جمله عوامل محرک تقاضا در این گروه است. «شاوان» از ابتدای شهریور رشد بیش از ۱۲ درصدی قیمت سهام را تجربه می‌کند و «شراز» طی همین مدت رشد ۵/ ۱۴ درصدی را به ثبت رسانده است. رشد قیمتی نمادهای پالایشی در بورس و فرابورس به‌صورت مشابه پیگیری می‌شود؛ به‌صورتی‌که در معاملات روز یکشنبه، دیگر نمادهای پالایشی بیشترین اثر در رشد شاخص کل بورس را به جا گذاشتند. تولید نیروی برق دماوند در معاملات روز یکشنبه بیشترین اثر منفی را بر نماگر اصلی فرابورس به جا گذاشت؛ این در حالی است که قیمت پایانی این سهم با کاهش ۸/ ۱ درصدی همراه بود. رشد قابل‌توجه ارزش بازار «دماوند» سبب شده تا این نماد در تغییرات شاخص فرابورس دارای نقش اثرگذاری باشد. ارزش بازار «دماوند» در ابتدای سال ۹۷ کمتر از ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود. با این حال شناوری اندک سهام این شرکت، فرصت را برای سهامداران عمده فراهم کرده تا ارزش بازار این شرکت را به نزدیکی ۵/ ۱۳ هزار میلیارد تومان در بازه فعلی برسانند. «دماوند» از پربازده‌ترین نمادهای مطرح سهامی طی یک‌سال و نیم اخیر بوده و رشد ارزش بازار آن در خروج بانک‌ دی از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت مهره‌ای اساسی خواهد بود. در این شرایط بعد از افزایش سرمایه بانک دی از محل سرمایه‌گذاری در نیروگاه دماوند، روند قیمتی این سهم جالب توجه‌ خواهد بود.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز یکشنبه حدود ۶/ ۲ میلیون ورقه به ارزش تقریبی ۲۲۳ میلیارد تومان در ۱۳۵۱ نوبت معاملاتی مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در این روز شاهد معامله حدود ۴/ ۱ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان بودیم. «اخزا»ها در این روز در محدوده قیمتی ۶۳ تا ۹۹ هزار تومان نوسان کردند. بیشترین رشد قیمت در این روز با افزایش قیمت حدود ۳/ ۰ درصدی به «اخزا۷۱۸» اختصاص پیدا کرد. در مجموع روز یکشنبه، متوسط نرخ سود موثر اسناد خزانه اسلامی با کاهش ۳/ ۰ واحد درصدی در سطح ۵/ ۲۱ درصد قرار گرفت.

همچنین روز یکشنبه فرابورس شاهد معامله حدود ۷۰ هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش حدود ۳ میلیارد تومان در بازار ابزارهای نوین مالی بود. در این روز اکثر اوراق تسهیلات مسکن با افت قیمت به معاملات روزانه خود پایان دادند. به این ترتیب متوسط قیمت امتیاز تسهیلات مسکن در فرابورس، روز یکشنبه با افت ۶/ ۰ درصدی (نسبت به روز شنبه) به ۴۰ هزار و ۱۷۶ تومان رسید.  فرابورس ایران روز یکشنبه در مجموع شاهد جابه‌جایی حدود ۲۵ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۷/ ۲ میلیارد تومانی در مسیر پرتفوی حقوقی به سبد سهام معامله‌گران حقیقی بازار بود. در این میان نماد معاملاتی شرکت عمران و توسعه بیشترین مشارکت بازیگران حقیقی را به خود دید. بررسی خالص تغییر مالکیت این شرکت طی روز معاملاتی یکشنبه حکایت از جابه‌جایی حدود ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم «ثعمرا» به ارزش حدود ۶/ ۴ میلیارد تومان از سوی بازیگران حقوقی به حقیقی دارد. پس از آن نیز «ودی» شاهد بیشترین خالص تغییر مالکیت به سمت معامله‌گران حقیقی به ارزش ۵/ ۴ میلیارد تومان بود. در آن سوی بازار نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان شاهد بیشترین خالص خرید سهام به نام حقوقی‌ها بود. بر این اساس روز یکشنبه حدود یک میلیون سهم «کرمان» به ارزش ۸/ ۳ میلیارد تومان از سبد سهام معامله‌گران حقیقی به پرتفوی حقوقی‌ها منتقل شد.