این در حالی است که جلسه معارفه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان عصر روز سه‌شنبه با حضور نماینده سهامدار عمده و اعضای هیات‌مدیره شرکت برگزار شد وگزارش عملکرد شرکت از سوی علی تیموری‌شندی، مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان تشریح شد. سهم تامین سرمایه‌ها از مجموع تامین مالی در فضای اقتصاد ایران، عملکرد شرکت در طراحی و ارائه ابزارهای جدید، تشریح عملکرد مالی و اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر و همچنین بررسی برنامه‌های آتی از جمله مهم‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه بود. در ابتدای جلسه علی روحی نماینده گروه مالی بانک پارسیان به‌عنوان سهامدار عمده «لوتوس» گفت: مهم‌ترین‌ نکته در عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌ خود در بورس، ایجاد شفافیت بیشتر و اطلاع‌رسانی صحیح است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بی‌تردید فعالان بازار خواهان به دست آوردن سودهای بالا هستند، گفت: ما نیزبه‌عنوان سهامدار عمده مایل هستیم شرکت‌های زیرمجموعه‌مان به نحوی فعالیت کنند که به حداکثر سود ممکن برسند اما افزون بر این، همیشه انتظار داریم که شرکت‌ها چارچوب‌ها و اصول را رعایت کرده و اطلاعات را به سهامداران به ویژه زمانی که شرکت بورسی می‌شود، به‌طور دقیق و سریع ارائه کنند.  در ادامه این جلسه، تیموری‌شندی، مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان به ارائه گزارش کاملی از عملکرد شرکت پرداخت و گفت: سهم تامین سرمایه‌ها از مجموع تامین مالی در فضای اقتصاد ایران ۷ درصد است. این در حالی است که این سهم در اقتصادهای توسعه‌یافته دنیا بیش از ۵۰درصد است. بنابراین مشاهده می‌شود که این صنعت فضای قابل‌توجهی برای رشد خواهد داشت.  تیموری در ادامه عملکرد شرکت در طراحی و ارائه ابزارهای جدید را مثبت خواند و گفت: صندوق جسورانه رویش لوتوس، صندوق طلای لوتوس، صندوق اعتماد‌آفرین، پرتال لوتوس و انتشار اولین اوراق شرکتی بدون ضامن بخشی از عملکرد شرکت در ارائه خدمات مالی و ابزارهای جدید به بازار سرمایه بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تامین سرمایه لوتوس پارسیان مجوز هیات‌مدیره برای افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال را دریافت کرده و پس از مجمع سال آینده این برنامه دنبال خواهد شد.  در ادامه این جلسه مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در پاسخ به سوالی درباره هدف از حضور در بازار سرمایه اظهار کرد: حضور ما در بازار سرمایه دو علت داشت، یکی به دلیل محدودیت‌ سهامداری بانک‌ها در تامین سرمایه‌ها که بر این اساس لازم بود بخشی از سهام بانک پارسیان عرضه شود و مورد دیگر به دلیل اعتباری است که حضور در بازار سرمایه می‌تواند برای شرکت‌ها داشته باشد و در برندینگ عمومی شرکت‌ها موثر واقع شود.  مجتبی تقی‌پور، نایب‌رئیس هیات‌مدیره تامین سرمایه لوتوس پارسیان درباره زمان عرضه سهام لوتوس و شتاب در این روند گفت: ما عجله‌ای برای عرضه نداشتیم؛ اما در عرضه سهم، سهامداران یک‌طرف هستند و نظر باقی ذی‌نفعان و مسوولان هم باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بنابراین، با توجه به صحبت‌ها با شرکت بورس، قرار شد که روز سوم بهمن ماه،۱۰ درصد از سهام شرکت را عرضه کنیم. از طرفی، از آنجا که اسفند ماه معمولا زمان عرضه اوراق بدهی است و بازار به سهام کمتر توجه می‌‌کند، بهتر بود در ماه جاری وارد بورس شویم. حسن کاظم‌زاده، معاون سرمایه‌گذاری‌های جایگزین تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل سهم کم درآمدی شرکت از فعالیت سبدگردانی در سال گذشته چه بود، تصریح کرد: سال گذشته سال خوبی برای بورس نبود و سبدهای تحت مدیریت شرکت هم اندک بود، بنابراین درآمدهای ما از این محل با کاهش همراه بود؛ اما در سال‌جاری میزان درآمد ما از این بخش بیشتر شد.