در این شرایط نگاه بازار به سمت بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه است تا در صورت رشد احتمالی بهای نفت و فلزات شرایط برای رقم خوردن رشد قیمتی برخی از نمادهای بزرگ بازار فراهم شود.  در این شرایط بازار دیروز با تعادل نسبی شاهد افت ۱۹۲واحدی نماگر بورس تهران بود. بر این اساس شاخص سهام با این افت ۱۱/ ۰ درصدی به رقم ۱۶۶هزار و ۸۹۱ واحد رسید. دیروز شاخص کل هم‌‌وزن (با اثرگذاری یکسان نمادها) اما با افزایش ۱۸واحدی عدد ۲۷هزار و ۷۵۵ واحد را به نمایش گذاشت. در گروه بانکی، یک مقام مسوول نظام بانکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه کنترل اضافه برداشت و کاهش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نیازمند یک برنامه مشخص است، گفت: بخشنامه رئیس کل بانک مرکزی برای تسویه اضافه برداشت بانک‌ها، بدون تدوین یک برنامه مشخص و زمان‌بندی شده، قابلیت اجرا ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد رئیس کل بانک مرکزی در شرایطی این بخشنامه را صادر کرده که از حضورش در بانک مرکزی مدت کوتاهی گذشته بود و اطلاعی از شرایط بانک‌ها و پیش‌نیازهای اصلاحات ساختاری بانک‌ها نداشت. اگر این بخشنامه بدون در نظر گرفتن پیش‌نیازها و اقدامات جانبی اجرا شود، بانک‌ها با چالش‌های متعددی مواجه خواهند شد. در گروه سیمانی، سیمان ایلام که پیش‌بینی سود ۹ ریالی هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۰ دی سال جاری با تعدیل منفی به ۳۳۶ ریال زیان تبدیل شد و در عملکرد ۱۰ ماهه هم با تحقق زیان ۳۰۷ ریالی همراه بود.

در گروه غذایی، روز گذشته قیمت‌های جدید لبنات از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد. دبیر انجمن صنایع لبنی در این خصوص به خبرگزاری فارس گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت‌های جدید لبنیات را ابلاغ کرده است و قرار است از این به بعد روی انواع لبنیات قیمت‌های جدید درج شود.  رضا باکری عنوان کرد: این قیمت‌ها حدود ۷ تا ۱۱ درصد کمتر از قیمتی است که پیش از این انجمن صنایع لبنی توسط آنالیز قیمت‌ها به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده بود. به محض اینکه ابلاغیه ستاد تنظیم بازار به‌طور رسمی به انجمن صنایع لبنی واصل شود، از همان روز دستور درج قیمت‌های جدید روی انواع لبنیات صادر خواهد شد و کارخانه‌های لبنی موظف هستند این قیمت‌ها را رعایت کنند. در گروه معدنی، قیمت فروش زغال‌سنگ به ذوب‌آهن با برگزاری جلسه‌ای بین وزیر کار و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر مبنای ۵/ ۲۶ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا تصویب و نهایی شد.درحالی انجمن زغال‌سنگ از اول آبان اقدام به قطع تحویل زغال‌سنگ به ذوب‌آهن کرد که در رویدادی تازه این موضوع با برگزاری جلسه با حضور شریعتمداری، وزیر کار (مالک اصلی ذوب آهن) و محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برطرف و مقرر شد مبنای قیمت‌گذاری زغال سنگ ۵/ ۲۶ درصد نرخ شمش فولاد خوزستان در بورس کالا تعیین شود.

در گروه شرکت‌های هلدینگی، مدیرعامل یک هلدینگ دارویی حاضر در بورس به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی منصوب شد. به این ترتیب محمد رضوانی‌فر به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) منصوب و جانشین مرتضی لطفی (که از مهر سال گذشته عهده‌دار این سمت بود) شد.در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل با شاخص منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۵۳۹ میلیارد تومان و در فرابورس به ۵۱۲میلیارد تومان بالغ شد.