در این شرایط اکثر سهام بازار با صف‌های فروش فعالیت خود را شروع کردند، اما رفته‌رفته با ادامه بازار معامله‌گران حامی توانستند برخی از نمادهای بازار به ویژه در دو گروه معدنی و پالایشگاهی را به درصدهای مثبت برسانند. کارشناسان بازار با توجه به شرایط فعلی انتظار دارند در هفته آینده بازار بتواند چهره بهتری را به خود ببیند. در همین حال دیروز در بازار موازی نیز بهای ارز و سکه اندکی تقویت شد تا نشانه‌ای از تشکیل کف‌های قوی قیمتی باشد.در این شرایط بازار دیروز شاهد افت هزار و ۲۳۴ واحدی شاخص کل بود. با این افت ۷/ ۰ درصدی شاخص در انتهای بازار دیروز ضمن واگذاری یک کانال دیگر  به رقم ۱۷۵هزار و ۱۸۵واحد رسید. دیروز شاخص کل هم‌‌وزن نیز با کاهش ۶۱۵ واحدی عدد ۳۰ هزار و ۱۸۹واحد را به نمایش گذاشت.

در بازار دیروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس و جم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.در بازار دیروز در گروه فلزی شرکت ملی مس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه کدال از برنامه افزایش سرمایه ۳۰ درصدی این شرکت خبر داد. شرکت ملی مس ایران در اطلاعیه‌ای از تایید گزارش هیات‌مدیره توسط حسابرس جهت افزایش سرمایه ۳۰ درصدی خبر داد. به این ترتیب «فملی» در نظر دارد، سرمایه خود را از مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال به ۷۸ هزار میلیارد ریال افزایش دهد. بر اساس این اطلاعیه، افزایش سرمایه مزبور از محل سود انباشته و به منظور جبران مخارج مربوط به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سنوات گذشته ارائه شده است.

در گروه بانکی، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات با اشاره به پیگیری برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اثر آن بر جریان سوددهی، از آمار فروش املاک مازاد طی ۶ ماهه سال جاری خبر داد. رضا صدیق افزایش سرمایه بانک صادرات را اجتناب‌ناپذیر اعلام کرد و گفت: برنامه افزایش سرمایه «وبصادر» از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با جدیت دنبال می‌شود که با انجام آن بانک به سرعت با تغییرات زیادی در جریان سوددهی و عملیاتی شدن سایر ظرفیت‌ها روبه‌رو خواهد شد.

وی وصول مطالبات را یکی از راهکارهای مهم حفظ منابع مردمی و هدایت آن به بخش‌های مولد اقتصاد دانست و بر جدیت مدیران بانک برای تحقق آن تاکید کرد. اموال تملیکی و مازاد بانک نیز سد بزرگی در مسیر تحقق اهداف است که در ۶ ماه اول سال‌جاری ١٦٥ رقبه اموال مازاد به ارزش بالغ بر ۵/ ۱۱۹ میلیارد تومان به فروش رفته است. صدیق با اشاره به ضرورت کاهش اموال مازاد و هدایت بهینه منابع در مسیر رونق تولید و اهداف بلند بانک برای تداوم حمایت از اقتصاد افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و در راستای عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، «وبصادر» از سال ٩٤ تاکنون با برگزاری ٣١١ مزایده توانسته به فروش اموال مازاد و تملیکی اقدام کند.

در گروه فولادی، دیروز فولاد مبارکه اصفهان ۴۸ هزار و ۷۰ تن ورق گرمB با قیمت پایه ۳۳ هزار و ۲۵۷ ریال (۴/ ۱۱درصد بالاتر ازپایه قبلی) به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد که در نهایت با میانگین قیمت ۳۹ هزار و ۸۷۶ ریال به ازای هر کیلو (۹/ ۱۹ درصد بالاتر از قیمت پایه و ۷/ ۱درصد کمتر از میانگین معامله قبلی) معامله شدند. ورق سرد B به حجم ۷۵۰۰ تن با قیمت پایه ۳۶ هزار و ۱۶۰ ریال (۲/ ۱۴ درصد بالاتر از پایه قبلی) عرضه شد که با میانگین قیمت ۵۰ هزار و ۲۷۵ ریال (۰۳/ ۳۹ درصد بالاتر از پایه و ۸۸/ ۰ درصد بالاتر از میانگین معامله قبلی) معامله شد. ورق گالوانیزه G ‌به حجم ۳۳۰۰ تن و با قیمت پایه ۴۶ هزار و ۹۹۵ ریال (۳/ ۱۹ درصد بالاتر از پایه قبلی) عرضه شد که با میانگین قیمت ۶۸ هزار و ۳۳۷ ریال (۴۱/ ۴۵ درصد بالاتر از پایه و تقریبا برابر با میانگین معامله قبلی) معامله شد. ورق قلع‌اندود نیز به حجم ۱۱۰۰ تن با قیمت پایه ۶۱ هزار و ۴۹۶ ریال(۳۱/ ۸۸ بالاتر از پایه قبلی) عرضه شد که با میانگین قیمت ۹۳ هزار و ۴۹۰ ریال (۳۷/ ۷۵ درصد بالاتر از پایه و ۵۶/ ۱درصد کمتر از میانگین معامله قبلی) معامله شد. در گروه دارویی دیروز معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ۳۰۰ میلیون دلار با مدیریت بانک مرکزی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان تنخواه قرار گرفته تا این وزارتخانه بتواند در مواقع ضروری و مورد نیاز از این منابع در جهت رفع مشکلات احتمالی تامین دارو استفاده کند.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی اما رو به تعادل بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۴۱ میلیارد تومان رسید.