تقویت تقاضا در برخی از نمادهای تاثیرگذار بازار، مهم‌ترین عامل تغییر جهت نماگر فرابورس بود. در این روز در مجموع بیش از یک میلیارد سهام به ارزش ۴۴۱ میلیارد تومان در فرابورس دوشنبه مورد معامله قرار گرفت.  در پی معاملات روز گذشته، ۳۵۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان در بازار اول و دوم مورد داد و ستد قرار گرفت. بیش از ۴۸ درصد این نقدینگی در زیرمجموعه‌های هتل، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی به گردش درآمد. محصولات شیمیایی که به واسطه افزایش تقاضای سهامداران برای نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی زاگرس از محدوده قرمز خارج شد، در رده سوم از منظر رشد شاخص قرار گرفت. گفتنی است که تنها دو صنعت دیگر در کنار محصولات شیمیایی ایستادند و با رشد شاخص مواجه شدند. صنعت زراعت با رشد بیش از ۳ درصدی بیشترین افزایش شاخص دیروز را تجربه کرد و پس از آن بیمه و صندوق بازنشستگی جایگاه دوم را به نام خود ثبت کرد. در مقابل هتل که پرمعامله‌ترین صنعت دیروز بود، به‌عنوان زیان‌ده‌ترین صنعت نیز شناخته شد و افت بیش از ۱۰‌درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

طی معاملات دیروز تعداد نمادهای مثبت نسبت به روز یکشنبه افزایش پیدا کرد و بیمه نوین پیشتاز این نمادها شد. «نوین» که اولین روز گشایش خود را می‌گذراند با اقبال سهامداران رشد بهای بیش از ۳۰ درصدی را ثبت کرد.  در مقابل، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با افت بیش از ۱۲ درصدی به‌عنوان منفی‌ترین نماد شناخته شد. «سمگا» که یکشنبه به دلیل نوسان قیمتی بیش از ۲۰ درصدی طی ۵ روز معاملاتی متوالی متوقف شده بود، دیروز پیش از شروع معاملات اطلاعیه‌ای در توضیح این نوسان قیمتی در سامانه کدال منتشر کرد.  سهامی ذوب‌آهن اصفهان دیروز نیز تحت فشار عرضه سنگین قرار گرفت و در پایان روز کاری نیز صف فروش بیش از ۱۴۲ میلیارد تومانی را به انتظار گذاشت. از این روی بیشترین اثر کاهنده را بر روی آیفکس به جای گذاشت. در مقابل پتروشیمی زاگرس با اثر فزاینده نزدیک به هفت واحدی مانع از اثربخشی بیشتر «ذوب» شد.

بیمه نوین در اولین روز کاری خود موفق شد با بیشترین خالص خرید از سوی سهامداران حقیقی همراه شود. پس از آن، بیمه دی و تجارت الکترونیک پارسیان کیش در دسته ترجیحات برتر این دسته از سهامداران در سمت خرید قرار گرفتند. از سویی دیگر معامله‌گران حقوقی، غالب نمادهای معاملاتی را به مالکیت خود درآورد که «سمگا» در صدر قرار داشت. در مجموع دیروز نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان از پرتفوی معامله‌گران خرد  به سبد سهامداران عمده افزوده شد.