وی افزود: در حال حاضر تغییراتی به‌منظور چابک‌سازی و تغییر ساختار برای استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های شرکت شروع شده است؛ چرا‌که تایدواتر با نیم قرن سابقه و تجربه، در حال حاضر با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کند. مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه ادامه داد: در تغییر ساختار شرکت به دنبال باز مهندسی ساختار و سیستم‌ها و فرآیندها بوده و درصدد هستیم ضمن افزایش درآمدها، هزینه‌ها را به شکلی منطقی کاهش دهیم. در بسیاری از فرآیندهای عملیاتی می‌توان صرفه‌جویی کرد؛ چرا‌که بسیاری از فعالیت‌ها به شکل تکراری یا موازی انجام می‌شد.

منصوری با اشاره به اقدامات وزارت خزانه‎داری آمریکا علیه تایدواتر گفت: این اقدامات علیه شرکت تایدواتر خاورمیانه بر‌اساس اطلاعات غلط بود؛ چرا‌که این شرکت چند سالی است که وابستگی به هیچ کدام از جناح‌های سیاسی یا نیروهای مسلح ندارد. تایدواتر شرکتی غیر‌دولتی، غیرنظامی و غیر‌سیاسی است که تنها مشغول ارائه خدمات بندری و دریایی در حوزه آب‌های داخلی و سواحل کشور است. این شرکت به دلیل اطلاعات غلط از سال ۱۳۹۰ مشمول تحریم‎های خزانه‌داری آمریکا و اتحادیه اروپا شده و تاکنون پیگیری‌های شرکت در مجامع رسمی برای خروج نام شرکت از فهرست تحریم‌ها نه به دلیل کمبود دلایل منطقی، بلکه به دلیل مسائل سیاسی و مخالفت برخی مقامات غربی بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: هم‌اکنون در شرکت، کارگروه ویژه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد شده که یکی از وظایف آن ارائه مدارک و دلایل مستند و منطقی به سازمان‌ها، ارگان‌ها یا نهادهایی است که در مساله رفع تحریم‌ها فعال هستند. مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه درباره راهبردهای تایدواتر در دوران تشدید تحریم‌ها گفت: آمریکا در این‌گونه تصمیم‎گیری‎های شتاب‌زده، تنها و بدون پشتوانه است. هم‌اکنون اتحادیه اروپا نیز با آمریکا هم پیمان نیست و از مواضع آمریکا حمایت نمی‌کند.

 منصوری با اشاره به درخواست شرکت‌های خارجی برای همکاری و سرمایه‌گذاری با تایدواتر خاورمیانه گفت: تا زمانی که بتوانیم از امکانات و ظرفیت‌های تولید داخل استفاده کنیم، سراغ شرکت‌های خارجی نخواهیم رفت. وی با اشاره به اینکه در تمام کشورها، توسعه خدمات بندری و دریایی فقط مختص یک یا چند شرکت نیست و این موضوع مربوط به مجموعه‌ای از عوامل اقتصادی و سیاسی کشور و متغیر‌های فراوان داخلی و خارجی است، افزود: این امر نیازمند مشارکت و همکاری کارگزاران بندری و دریایی در داخل کشور است. مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه ادامه داد: تعداد اندکی از کارفرمایان ما در بخش دولتی و تعداد بیشتری متعلق به بخش خصوصی هستند. در واقع آنها ما را پیدا می‌کنند و در مواردی که تصمیم به کار جدید داشته باشند، از تایدواتر مشاوره می‌گیرند.

منصوری با اشاره به اینکه در ساختار جدید شرکت، مدیریت بازاریابی ایجاد شده است، تصریح کرد: از جمله وظایف این واحد، توسعه فعالیت‌های شرکت، حفظ ارتباط با مشتریان و مطالعه برای افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مشتریان است. مدیرعامل این شرکت بورسی گفت: این شرکت در سال ۹۶، حدود ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است. همچنین سود محقق شده شرکت به ازای هر سهم ۷۰۳ ریال است که این مبلغ در سال ۹۵ مبلغ ۳۶۵ ریال بود. در مجموع مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال سود خالص داشتیم که در مجمع طبق نظر سهامداران، سود تقسیم شده (DPS) به ازای هر سهم ۶۰۰ ریال شد. این مبلغ در سال ۹۵، ۴۵۰ ریال بود.