در بازار دیروز همچنین قانون توقف نمادها بعد از رشد ۲۰درصدی به سردرگمی و عدم تمرکز معامله‌گران منجر شد. بازگشایی شمار قابل ملاحظه‌ای از ۱۸نمادی که روز چهارشنبه متوقف شده بودند آن هم در دو مرحله حراج با تاخیر باعث شد، سهامداران با نوعی سردرگمی مواجه شوند. توقف‌ها و بازگشایی‌های پر‌تعداد هم‌اکنون شرایط چندان مناسبی ندارند و معامله‌گران ناتوان از رصد رفت و آمد نمادها تنها شاهد تلاطم بازار هستند. در این شرایط شاخص کل دیروز ۵۲۹ واحد (معادل ۵/ ۰ درصد) رشد کرد و به رقم ۱۰۹هزار و ۴۰۱واحد رسید. نماد شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی شازند، پتروشیمی جم، چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مخابرات در صدر نمادها با بیشترین تاثیر مثبت در محاسبه شاخص کل قرار گرفتند. نماد شرکت ملی مس اما مانع از رشد بیشتر نماگر اصلی بازار شد. شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش ۱۸۳ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۷۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.  دیروز نماد معاملاتی  لامپ پارس شهاب به‌دلیل بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، از سوی مدیریت عملیات بازار بورس تهران تعلیق شد. در گروه فلزی امروز گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با عرضه بلوک ۵/ ۱درصدی سهام شرکت فولاد مبارکه از ترکیب سهامداران عمده این سهم خداحافظی می‌کند.

امروز( سوم تیرماه) تعداد یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون سهم معادل ۵/ ۱ درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قیمت پایه هر سهم ۴۵۰ تومان از سوی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید عرضه می‌شود.عرضه این بلوک به‌طور یکجا و نقد است و در بازار اول بورس تهران عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود خریدار این بلوک بانک سپه باشد که با دریافت این بلوک موضوع شکایت بابت مطالبه سود این بانک از سرمایه‌گذاری امید حل و فصل خواهد شد. در گروه بانکی بانک دی، از زیان سنگین ۹/ ۲ هزار میلیارد تومانی در صورت مالی تلفیقی سال مالی قبل و زیان انباشته ۴/ ۴ هزار میلیارد تومانی خبر داد.این بانک طی ۱۲ ماه سال قبل برای هر سهم ۴ هزار و ۶۵۳ ریال زیان معادل ۹/ ۲ هزار میلیارد تومان محقق کرد که نسبت به گزارش قبل و مربوط به سال مالی دو سال، ۱۲۱ درصد بیشتر است. همچنین زیان انباشته «دی» و قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی بیش از ۴/ ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

در گروه پتروشیمی فعالیت شرکت بورسی پتروشیمی آبادان به علت شوری بالای آب این شهر تا اطلاع ثانوی متوقف شد.حسن کعب عمیر مسوول روابط عمومی پتروشیمی آبادان به خبرگزاری مهر گفت: به دلیل شوری بیش از حد آب در آبادان، تمام لوله‌های مجتمع دچار مشکل شده بودند و به رغم اینکه چند روزی این وضعیت ادامه داشت اما در نهایت مسوولان شرکت تصمیم به تعطیلی تمامی واحدها گرفتند و به این ترتیب مجتمع تعطیل شد. در این گروه دیروز نماد پتروشیمی شازند بعد از تقسیم سود با رشد ۱۵درصد به تابلو بازگشت. در گروه برقی کارخانجات تولیدی شهید قندی از برنامه واگذاری ۵۱ درصد سهام یک شرکت خبر داد. این شرکت از برنامه فروش ۵۱ درصد سهام شرکت برق آفتابی هدایت نور یزد خبر داد که معادل ۳۳ میلیون و ۱۵۰ هزار سهم و به ارزش پایه ۲/ ۱ میلیارد تومانی است. نتیجه این مزایده ۱۲ تیر مشخص می‌شود.

در گروه معدنی دیروز اعلام شد: افزایش قیمت زغال‌سنگ تصویب شده است. براساس این خبر محمد مجتهد زاده رئیس انجمن زغال‌سنگ ایران این افزایش قیمت را برای تداوم فعالیت معادن زغال کشور الزامی دانست. در مجموع بازار روز گذشته بازاری پر تلاطم اما مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۵۰۴میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۱۷میلیارد تومان بالغ شد.