ترافیک مجامع در هفته سوم اردیبهشت

شاملا: شرکت معدنی املاح ایران در مجمع روز شنبه ضمن تصویب صورت‌های مالی خود ۱۸۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. همچنین درباره چند طرح توسعه شرکت، توضیحاتی به سهامداران ارائه شد.

کیمیا: در شرکت کیمیا‌گستران‌‌زنجان افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از سود انباشته تصویب شد تا صرف ساخت نیروگاهی در شرکت شود.

نبروج: نوبت دوم مجمع انتخاب اعضای هیات‌مدیره شرکت نساجی بروجرد با حضور کمتر از یک درصد سهامداران به‌خاطر وجود مشکلاتی مربوط به سهام سهامدار حقیقی ۹۵ درصدی که چند سال پیش فوت شده، به تنفس خورد.

فاما: افزایش سرمایه ۸۰ درصدی شرکت صنعتی آما از محل سود انباشته، بالاخره در چهارمین مجمع با توافق سهامدار عمده حقیقی و سهامداران حقوقی مورد تصویب قرار گرفت.

دالبر: البرزدارو اولین شرکت دارویی بود که مجمع خود را در روز سه‌شنبه برگزار و ۱۳۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد و درباره افزایش سرمایه آتی آن نیز در مجمع صحبت‌هایی شد.

سخاش: سیمان‌خاش در مجمع سالانه خود ۱۶۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد که بالاتر از سود محقق‌شده ۱۴۴۷ ریالی آن شرکت بود.

پرداخت: شرکت به‌پرداخت ملت اولین مجمع سالانه خود پس از عرضه عمومی در بورس را برگزار و ۱۹۶ تومان سود تقسیم کرد. در این جلسه درباره برنامه‌های شرکت برای رشد سود در فضای رقابتی صنعت پرداخت به سهامداران اطلاعات مناسبی ارائه شد.

اعتلا: سرمایه‌گذاری اعتلا در مجمع سالانه خود ۱۴۸ ریال سود تقسیم کرد که دقیقا معادل سود تحقق یافته سال ۱۳۹۶ است.

دشیمی: شیمی دارویی داروپخش که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی فعالیت می‌کند در مجمع روز چهارشنبه خود ۴۷ تومان سود نقدی به سهامداران داد که اندکی بیش از سود سال ۱۳۹۶ بود.

 سنیر: در مجمع سالانه سیمان سفید نی‌ریز ضمن تقسیم سود ۸۵ تومانی از قصد مدیران شرکت برای توسعه بازارهای صادراتی سخن گفته شد.

 برگزاری مجامع در شهرستان‌ها نیز در هفته گذشته رونق داشت و استان اصفهان با چهار مجمع رکورددار بود. روز یکشنبه دوقلوهای «کتوکا» (صنایع نسوز توکا) و «شتوکا» (توکا رنگ فولاد سپاهان) در مجامع خود هرکدام ۲۵۰ ریال به سهامداران سود نقدی دادند. سه‌شنبه نیز حمل و نقل توکا که هم‌خانواده دوقلوهای مزبور است در مجمع سالانه خود ۳۶ ریال سود تقسیم کرد. اما مجمع سالانه دیگر شرکت اصفهانی یعنی فرآورده‌های نسوز آذر (کاذر) با وجود تحقق سود، به‌خاطر زیان انباشته نتوانست سود تقسیمی به همراه داشته باشد. تبریز و ارومیه هم شاهد برگزاری مجمع دوقلوهای دیگری با نمادهای غشاذر و غپآذر بودند.  پگاه آذربایجان‌غربی (غشاذر) با وجود تحقق سود، به‌خاطر زیان انباشته تقسیم سود نداشت و پگاه آذربایجان‌شرقی (غپآذر) که اولین مجمع خود پس از عرضه عمومی را برگزار می‌کرد، ۲۲۵ریال سود نقدی به سهامداران داد. برای مطالعه گزارش‌های کامل و مستقیم «دنیای بورس» از مجامع مزبور می‌توانید به سایت www.donyayebourse.com در بخش اخبار مجامع مراجعه کنید.