در معاملات دیروز فرابورس، نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، نفت ایرانول، نفت‌پاسارگاد، توسعه و عمران استان کرمان و پتروشیمی مارون درمجموع با تاثیر منفی ۲/ ۳ واحدی بر شاخص کل، باعث نزول این نماگر شدند، درمقابل معاملات نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) این نماد را در صدر‌جدول نمادهای با بیشترین تاثیر مثبت قرار داد. البته این نماد نتوانست مانع از ریزش سهام شود (تاثیر ۳۲/ ۰ واحدی).

عنوان بیشترین افزایش قیمت در این روز به ترتیب به نام نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه فارس، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، شرکت کی‌بی‌سی و گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان ثبت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنعت روی زنگان، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، توسعه و عمران استان کرمان و تدبیرگران فارس و خوزستان بیشترین کاهش قیمت این روز را به خود دیدند.

رصد معاملات روز گذشته صنایع فرابورس حاکی از افت شاخص اغلب صنایع این بازار است. دیروز ۱۴ صنعت از صنایع ۲۴گانه فرابورسی با نزول شاخص مواجه شدند. در مقابل، در ۶‌صنعت با رشد شاخص مواجه بودیم که همگی رشد کمتر یک درصد را تجربه کردند. شاخص ۴ صنعت سیمان، بانک و موسسات اعتباری، عرضه برق و گاز و محصولات شیمیایی نیز بدون تغییر ماند. در این بین، گروه‌های محصولات غذایی و آشامیدنی و پیمان‌کاری صنعتی با صعود به ترتیب ۷/ ۰ و ۴/ ۰ درصدی در رتبه‌های اول و دوم فهرست صنایع با بیشترین رشد شاخص قرار گرفتند و در مقابل گروه‌های استخراج زغال‌سنگ، سایر محصولات کانی غیر‌فلزی و سایر واسطه‌گری‌های مالی با کاهش به‌ترتیب ۸/ ۳، ۵/ ۳ و ۳/ ۳ درصدی زیان‌ده‌ترین صنایع دیروز نام گرفتند. در بین گروه‌های بزرگ- به لحاظ ارزش بازار- نیز گروه پالایشی با افت ۵/ ۱ درصدی شاخص مواجه شد و گروه فلزات اساسی نیز صعود ۲/ ۰ درصدی را تجربه کرد. در معاملات دیروز فرابورس، حدود نیمی از جریان نقدینگی بازارهای اول و دوم در صنایع سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و هتل به‌گردش درآمد. همچنین گروه‌های محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات شیمیایی و اطلاعات و ارتباطات به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم جدول صنایع فرابورسی با بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند. در میان رویدادهای دیروز در بازار اول و دوم، شاهد تغییر خالص مالکیت سهام به نام سهامداران حقیقی بودیم. به عبارت دقیق‌تر، حدود ۹ میلیون و ۸۰ هزار سهم به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان از سبد سهام حقوقی‌ها به پرتفوی سهامداران حقیقی منتقل شد. سهامداران حقیقی این دو بازار بیشترین خالص خرید را به ترتیب در نماد شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه‌فارس، پتروشیمی زاگرس و ذوب‌آهن اصفهان به ثبت رساندند.