در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های داده‌پردازی ایران، ‌تولیدی و صنعتی درخشان ایران، قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام سایپا، اوراق اختیار فروش تبعی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه پتروشیمی خلیج‌فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایپا آذین و حق‌تقدم استفاده نشده آن، لنت ترمز ایران، نفت سپاهان، شیشه و گاز، سایپا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شمال، معدنی کیمیای زنجان گستران، زرین معدن آسیا، نورد لوله اهواز و سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر متوقف شدند.

در گروه خودرویی دیروز مهم‌ترین‌ تحول بازگشایی نماد سایپا پس از تعدیل منفی اخیر بود. این نماد با افت قیمت ۵درصدی مواجه شد. در گروه ارتباطات و انفورماتیک روز دوشنبه جلسه معارفه شرکت آسیا تک برگزار شد.با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی آسیاتک و برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی توسط مدیرعامل و مشاور شرکت، زمینه عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام فراهم شد.در گروه انفورماتیک همچنین دیروز رئیس کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری درباره آخرین وضعیت صورت کارت‌های اعتباری در شبکه بانکی اظهار کرد: یکی از خدماتی که می‌توانند در شرایط کنونی اقتصاد به مشتریان ارائه کنند، پوشش تقاضا برای مصرف کالای داخلی است یعنی اینکه مصرف‌کنندگان کالای ایرانی به منابع لازم برای خرید محصول دسترسی داشته باشند.

کوروش پرویزیان ادامه داد: اکنون در همه بانک‌ها امکان صدور این نوع کارت‌های اعتباری فراهم است اما مشکل این است که در شرایط کنونی بانک‌ها تنها  اعتبار دادن از طریق کارت را دنبال می‌کنند. در حالی که در دنیا سیستم بانکی با این کارت‌ها هم سیستم اعتباری و هم بدهی را به مشتری ارائه می‌کند.رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری درباره اصلاح کارمزدها در نظام بانکی نیز گفت: بانک مرکزی اکنون در حال بررسی کارمزدها در حوزه فناوری اطلاعات شبکه بانکی است و نظرات مراجع مختلف از جمله بانک‌های دولتی و خصوصی را اخذ کرده‌اند.پرویزیان افزود: بانک‌ها سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در حوزه پرداخت الکترونیک انجام داده‌اند و برای توسعه آن به سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز نیاز دارند که در نهایت به رفاه مردم و مشتریان شبکه بانکی منجر می شود.وی افزود: برای این کار باید هزینه این سرمایه‌گذاری‌ها تامین شود و از این رو انتظار می‌رود این هزینه‌ها از محل منطقی شدن و اصلاح نظام کارمزدی رخ دهد.

در گروه کامپیوتری دیروز کارت اعتباری ایران کیش زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده و عادی به‌طور فوق‌العاده را اعلام کرد. شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش نیز برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره در ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۲ آبان درمحل هتل بین‌المللی ارم به مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده می‌رود.در گروه غذایی دیروز معامله‌گران شاهد درج نام کولاک شرق و بیمه حکمت صبا در فرابورس بودند. کولاک شرق در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و بیمه حکمت صبا در بازار پایه درج شد. در گروه دارویی شرکت‌های بورسی گروه دارویی سبحان زمان مجمع فوق‌العاده خود را برای اعمال افزایش سرمایه ۲۱درصدی اعلام کرد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام می‌شود.در گروه چوب و کاغذ شرکت تولید فیبر ایران که در گزارش عملکرد ۶ ماه نخست سال با تعدیل ۷۶ درصدی، سود هر سهم را از ۱۷۳ به ۴۱ ریال کاهش داد. این شرکت در ۶ ماه ابتدای سال با  ۱۶۲ ریال زیان مواجه بود. برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در پیش گرفت.

تامین مالی ۱۰ میلیارد تومانی «چفیبر» از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با ۲ هدف اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش به منظور افزایش مقدار تولید و فروش و در صورت صدور مجوز سازمان بورس و تصویب سهامداران اعمال خواهد شد. در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات شرکت کمباین‌سازی ایران، گزارش عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ را منتشر کرد.«تکمبا» در ۶ ماه نخست سال به ازای هر سهم ۵۱ ریال سود خالص شناسایی کرده است.

این شرکت در ۶ ماه سال مالی قبل به ازای هر سهم ۵ ریال سود شناسایی کرده بود.سود هر سهم «تکمبا» نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.در گروه دارویی شرکت شیمی دارویی داروپخش پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ مبلغ ۵۳۴‌ریال را به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد.«دشیمی» برای دوره ۶ ماه منتهی به پایان شهریور ۹۶ سود هر سهم پس از کسر مالیات را ۲۷۲ ریال اعلام کرد. این شرکت ۵۲درصد بودجه را در ۶ ماه نخست سال محقق کرده است.در گروه فلزی هیات دولت تصویب کرد که کمک‌های شرکت ملی صنایع مس ایران به صندوق بازنشستگی صنایع ملی مس ایران، به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی شود.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۱۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۰۰میلیارد تومان بالغ شد.