سنگ‌آهن

به گزارش «کالاخبر»، در هفته‌ای که گذشت، متوسط قیمت سنگ‌آهن وارداتی خلوص ۶۲‌درصد در چین نزولی بود و هر تن سی‌اف‌آر از حدود ۱۱۲دلار به ۱۰۶دلار افت داشت. تقاضای فولاد در بازار داخلی چین ضعیف است؛ از این‌رو اعتماد بازار سنگ‌آهن کاهش یافته است. قیمت سنگ‌آهن در اکتبر حدود ۱۷‌درصد افت داشت و هفته گذشته به کمتر از ۱۰۰دلار هم رسید.

قراضه

هفته گذشته در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ وارداتی از ۴۱۶دلار به حدود ۴۰۳ تا ۴۰۸دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه نزدیک است؛ از این رو برای مدتی بازار قراضه در رکود باقی خواهد ماند و شاید روزهای آتی به زیر ۴۰۰دلار برسد. قراضه صادراتی سنگین کلاس۲ ژاپن نیز از ۳۶۸دلار به ۳۶۱دلار در هر تن فوب کاهش داشت. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز ۲۰دلار افت هفتگی داشت و هر تن سی‌اف‌آر ۴۱۰دلار شنیده شد.

بیلت

هر تن بیلت صادراتی فوب دریای سیاه هفته گذشته تا ۷دلار افت داشت و حدود ۵۳۸دلار ثبت شد. در بازار داخلی چین نیز متوسط قیمت بیلت به دلیل افت تقاضا و کاهش قیمت میلگرد تا ۲۷دلار ارزان‌تر و ۵۰۴دلار در هر تن در کارخانه ثبت شد. قیمت به پایین‌ترین سطح پنج‌ماه اخیر رسیده است. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت از ۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار به ۵۵۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر افت داشت.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت هر تن فوب میلگرد صادراتی از ۶۰۵دلار به حدود ۵۸۷دلار رسید. آخرین قیمت قرارداد هر تن میلگرد در بورس شانگهای از ۵۶۰دلار به ۵۲۹دلار رسید. میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۲۰دلار ارزان‌تر و ۶۵۰دلار در هر تن فوب ثبت شد. همچنین در بازار داخلی آمریکا هر شورت تن میلگرد درب کارخانه  در قیمت ۹۶۰دلار ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۵یورو ارزان شده و هر تن در کارخانه ۶۸۰یورو شنیده شد.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه تا ۴۵دلار افت داشت و قیمت هر تن فوب ۶۳۰دلار شنیده شد. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۹۵دلار به ۵۸۰دلار در هر تن فوب رسید. در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۲۰یورو ارزان‌تر شده و ۸۲۰یورو در هر تن درِ کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی آمریکا هم ورق گرم ۱۰دلار ارزان‌تر شده و ۱۱۶۰دلار در هر شورت تن درِ کارخانه ثبت شد.