انجمن آهن و فولاد چین از رشد ۵/ ۱درصدی تولید فولاد خام توسط شرکت‌های بزرگ فولادسازی چین ظرف بازه زمانی ۱۱ تا ۲۰فوریه نسبت به ۱۰روز ابتدایی ماه فوریه و تولید ۲۰میلیون و ۹۳۰‌هزار تن فولاد خبر داد. در عین حال میزان کل تولید فولادخام از سوی تولیدکنندگان بزرگ چینی در این بازه زمانی نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۲۴/ ۶درصدی داشت. این رشد تولید در حالی رقم خورد که سطح موجودی فولاد ۳۲/ ۸‌درصد نسبت به دوره مشابه قبل افزایش یافت که این موضوع بیانگر تضعیف تقاضا برای محصولات فولادی در چین است.

ظرف روز پایانی هفته عدم‌رشد تقاضا متناسب با رشد تولید، زمینه سقوط بهای سنگ‌‌‌آهن را مهیا کرد. زغال متالورژیک آسیا فوب استرالیا نیز در روز پایانی هفته از سکه افتاد و پلتس، پریمیوم این محصول را با ثبت کاهش روزانه ۲۸دلاری برابر ۳۴۷دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. در حالی که واهمه از کاهش عرضه زغال از سوی معادن استرالیا زمینه صعود بهای این محصول را ظرف هفته‌‌‌های اخیر فراهم کرده بود، عدم‌همخوانی تقاضا برای این محصول باعث شد تا در نهایت نرخ زغال اصلاح شود.

ظرف روز جمعه ۲۴فوریه ۲۸دلار از نرخ زغال متالورژیک استرالیا کاسته شد که اصلاح نرخ قابل ملاحظه‌‌‌ای بود، اما همچنان برخی فولادسازان هندی معتقدند، قیمت این محصول با توجه به بهای فروش فولاد بالاست. در عین حال برخی منابع هندی از آغاز عرضه محموله‌‌‌های زغال که تحویل آنها به تعویق افتاده بود خبر دادند. به این ترتیب با توجه به افزایش عرضه زغال‌‌‌های از پیش معامله‌شده در بازار و فشار کاهش سود فولادسازان، احتمال کاهش بیشتر بهای زغال در آینده نه‌‌‌چندان دور مطرح است. پلتس، پریمیوم زغال متالورژیک استرالیا، تحویل بنادر چین را برای روز جمعه ۲۴فوریه بدون تغییر نرخ روزانه برابر ۳۴۰دلار به‌ازای هر تن ارزیابی کرد؛ در حالی که افت بهای زغال متالورژیک فوب استرالیا سیگنال کاهشی برای زغال تحویل چین به همراه دارد.

افزایش سختگیری در خصوص تامین ایمنی معادن زغال چین باعث می‌شود تا احتمال کاهش عرضه داخلی این محصول وجود داشته باشد که این موضوع محرک رشد بهای این محصول تحویل چین خواهد بود. هفته منتهی به‌ روز جمعه ۲۴فوریه در حالی به پایان رسید که قراضه وارداتی به ترکیه ۴۵۰دلاری شد. این محصول ظرف سومین هفته فوریه ۲۵دلار به‌ازای هر تن گران شد و به بیشترین نرخ خود ظرف ۹ماه اخیر رسید.