بازگشت مثبت بهای آهن و فولاد

قراضه

هفته گذشته بازار واردات قراضه ترکیه تحت‌تاثیر فاجعه زلزله رخ‌داده در سکوت مطلق بود و قیمت نسبت به هفته قبل تا ۲دلار افت داشت و هر تن قراضه سی‌اف‌آر ۵/ ۴۲۷دلار ثبت شد. مشخص نیست محموله‌های وارداتی که در راه بندر اسکندرون هستند، پس از رسیدن به مقصد امکان بارگیری داشته باشند و فعلا بعید به نظر می‌رسد که بازار قراضه به بالای ۴۳۰دلار برسد. به‌طور قطع باید منتظر برخی تاخیر‌ها در بازار ترکیه بود که کاملا طبیعی است. قراضه صادراتی سنگین کلاس۲ ژاپن نیز تغییر چندانی نداشت و قیمت هر تن فوب آن ۴۰۰دلار ثبت شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز از ۴۳۵دلار به ۴۴۶دلار در هر تن سی‌اف‌آر افزایش یافت.

بیلت

نرخ بیلت صادراتی سی‌ای‌اس هفته گذشته تا ۵/ ۲دلار بهبود داشت و هر تن فوب دریای سیاه آن ۵/ ۵۶۲دلار ثبت شد. در بازار واردات چین نیز آخرین قیمت بیلت ۵۰۳دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر بود که ۲دلار افت هفتگی داشت. هفته گذشته در بازار داخلی چین نیز متوسط قیمت هر تن درب کارخانه بیلت از ۵۶۵دلار به ۵۵۶دلار رسید. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت ۶دلار افت داشت و نرخ هر تن سی‌اف‌آر آن ۵۹۴دلار شنیده شد. بیلت صادراتی ایران نیز ۵۴۴دلار به‌ازای هر تن فوب شنیده شد که یک‌دلار افت قیمت داشت.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی از ۶۴۴دلار به ۶۳۲دلار به‌ازای هر تن فوب رسید. نرخ میلگرد صادراتی ترکیه هم ۷۰۰دلار به‌ازای هر تن فوب باقی ماند. بازار ترکیه عملا در شوک و سوگواری وقوع زلزله بود و فعالیتی نداشت. همچنین در بازار داخلی آمریکا میلگرد ۱۰دلار ارزان‌تر و ۹۲۵دلار به‌ازای هر شورت تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۵یورو افت داشت و ۷۱۰یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد.

ورق

هفته گذشته میلادی نرخ ورق گرم صادراتی سی‌ای‌اس در کانال ۶۹۵دلاری به‌ازای هر تن فوب دریای‌سیاه ثابت ماند. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز ۴دلار رشد داشت و ۶۵۵دلار به‌ازای هر تن فوب شنیده شد. در بازار داخلی اروپا هم قیمت ورق گرم تا ۱۵یورو رشد داشت و ۷۶۵یورو به‌ازای هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار داخلی آمریکا هم نرخ ورق گرم از ۷۸۵دلار به ۸۲۰دلار در هر شورت تن درب کارخانه بهبود داشت.