حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با کالاخبر درباره اهمیت عرضه خودرو در بورس‌کالا گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس درصدد برآمده است طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا را تبدیل به قانون کند و با توجه به ایجاد و فراهم‌سازی ساختارها، فرصتی برای عرضه آزمایشی خودرو در بورس‌کالا در دستور کار قرار گرفت. به گفته فیروزی درصدد هستیم از طریق سازوکار بورس‌کالا به شفافیت در بازار خودرو نزدیک شویم و از این مسیر، بسترهای رانت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زا از بین رود. این نماینده مجلس با ارزیابی مثبت از طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس‌کالا منجر به ایجاد رقابت سالم می‌شود و فرصتی است که شمار بیشتری از مردم با سازوکار بورس‌کالا آشنا شوند. به گفته او اگر عرضه خودرو در بورس‌کالا اجرایی شود، راهکار مناسبی برای به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بازار خودرو شکل می‌گیرد.

فیروزی تصریح کرد: ما باید اقتضا و شرایط کشور را در نظر داشته باشیم. در شرایط فعلی سازوکار بورس‌کالا فرصتی است که از طریق آن از بروز بسترهای رانت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زا ممانعت می‌شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: در مسیر اجرای طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا، بررسی‌های لازم توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت می‌گیرد. با توجه به موضوع شفاف‌سازی بازار خودرو و شگل‌گیری تعادل در بازار خودرو، مجلس بدون‌شک از اجرای این طرح حمایت لازم را خواهد داشت.

عرضه خودرو در بورس‌کالا، فرصتی بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظیر برای خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید دارد عرضه خودرو در بورس‌کالا برای خودروساز فرصت بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظیری است و بهتر است از این فرصت به نحواحسن بهره گرفته شود. روح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آنچه که برای عرضه خودرو در بورس‌کالا تنظیم کرده‎ایم، فرصت بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظیری است که خودروساز بتواند خودرو را در بورس‌کالا با قیمت تمام‌شده عرضه کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید دارد خودروسازان فرصت شکل گرفته برای عرضه خودرو در بورس‌کالا را از دست ندهند. به گفته ایزدخواه با بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری از سازوکار عرضه و تقاضا در بستر بورس‌کالا قیمت‌ها در سازوکار عرضه و تقاضا کشف می‌شوند.