به گزارش خبرگزاری مهر، آرش نجفی در جلسه‌ای با معاون وزیر نیرو در حوزه تجدیدپذیرها با اشاره به موافقت معاون اول رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه با انتشار اوراق سلف موازی به منظور پیشبرد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اظهار کرد: این ظرفیت را می‌‌‌توانیم در ساتبا تسری دهیم. این ظرفیت چون بسیار کلان است، شاید در حال حاضر نتوان آن را در بورس انرژی به کار گرفت؛ ولی بورس انرژی می‌تواند در حوزه تجدیدپذیرها نقش بسیار مثبتی ایفا کند.

وی افزود: پیشنهاد دیگر این است که در حوزه پنل‌‌‌های تجدیدپذیر شرکت سرمایه‌گذاری تاسیس کنیم. اکنون این امکان وجود دارد که کارخانه‌های اروپایی، با ظرفیت یک‌میلیون پنل، امکانات خود را در اختیار ما بگذارند و ما خرید تضمینی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با بیان اینکه باور داریم قیمت تمام‌شده برق حرارتی بیشتر از برق تجدیدپذیرهاست، تصریح کرد: اکنون با توجه به کمبود گاز در نیروگاه‌‌‌ها، سرمایه‌گذاران بسیاری آمادگی دارند در این حوزه ورود کنند تا از گاز مصرفی که در نیروگاه‌‌‌ها به عنوان سوخت استفاده می‌شود، به عنوان خوراک استفاده کنند.

نجفی گفت: یکی دیگر از انتقادات ما این است که اخیرا وزارت نیرو لایحه رگولاتوری برق را که خیلی از مشکلات این صنعت را می‌توانست حل کند، برگردانده است. همچنین در ساخت یک‌میلیون واحد وزارت مسکن می‌‌‌توانیم برای ساخت نیروگاه‌‌‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در پشت‌بام‌ها تعامل کنیم.