به گزارش SMM، افزایش تقاضا از قیمت میلگرد ساختمانی حمایت خواهد کرد. همچنین، با وجود افزایش تولید میلگرد توسط فولادسازان، افزایش تقاضا باعث کاهش موجودی خواهد شد. میانگین قیمت نقدی داخلی میلگرد در اواسط هفته جاری حدود ۳ هزار و ۵۶۱ یوآن بر تن بود که نسبت به اوایل هفته حدود ۴/ ۲ یوآن و نسبت به هفته پیش از آن حدود ۲۵ یوآن کاهش داشت.  احداث پروژه‌های جدید زیرساخت، عامل اصلی تقاضا در کوتاه‌مدت خواهد بود. بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های مرتبط با پروژه‌های زیرساختی خبر از افتتاح پروژه‌های جدید داده‌اند. این در حالی است که حدود ۶۱ درصد شرکت‌های ساختمان‌سازی اعلام کردند که پروژه‌های جدید خواهند داشت.

در چین تا روز ۲۶ آوریل، نرخ بازگشت به کار کارگران پروژه‌های ساختمانی به آرامی افزایش داشته و به بیش از ۹۳ درصد رسیده است. در بخش زیرساخت نیز نرخ بازگشت به کار به ۵/ ۹۴ درصد رسیده است که نسبت به آخر ماه مارس، حدود ۷/ ۳۴ درصد افزایش داشت. در بخش ساخت مسکن، نرخ بازگشت به کار با افزایش ۳/ ۵۶ درصدی نسبت به آخر ماه مارس، به ۹۲ درصد رسیده است.

بیشتر مناطق چین شاهد افزایش نرخ بازگشت به کار تا بیش از ۹۰ درصد بودند، اما به دلیل قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا، نرخ بازگشت به کار در شمال شرقی چین ۸۰ درصد است. حدود ۲۶ درصد شرکت‌های مصرف‌کننده میلگرد مشکلات تامین نقدینگی دارند که ممکن است پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام را تحت تاثیر قرار دهد. اما با بازگشایی بازار مسکن و املاک در چین، برخی شرکت‌ها نسبت به کاهش مشکلات مالی خوش‌بین هستند.

حدود ۶۸ درصد شرکت‌های مصرف‌کننده میلگرد ساختمانی از برنامه‌های خود برای آغاز پروژه‌های جدید در سه ماه آینده خبر دادند و حدود ۳۶ درصد شرکت‌ها نیز با افزایش سرعت پروژه‌ها به دنبال جذب نیروی جدید کار هستند.