وزیر دارایی بریتانیا که مجبور است تا ۸۰ درصد از حقوق کارگران تعدیل شده را به‌طور موقت تامین کند، این طرح را تا پایان ماه مارس تمدید کرد. او میلیاردها پوند در قالب طرح‌های حمایتی هزینه کرده است. دولت انگلیس در ماه جاری از ۵/ ۵ میلیون نفر کارمند و کارگر تعدیل شده در سراسر انگلستان حمایت کرد. تعداد کارگرانی که در ماه اکتبر تحت پوشش حمایتی دولت بودند، بیش از ۲ میلیون نفر بود. کارفرمایان بریتانیایی در هفت هفته منتهی به پایان دوره گذار از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اعتماد به نفس خودشان را از دست دادند و در این بازه زمانی هیچ معامله تجاری بین بریتانیا و اتحادیه اروپا صورت نگرفته است.

جاناتان رینولدز، سخنگوی حزب کارگر بریتانیا درباره عملکرد دولت در مقابله با ویروس کرونا گفت: دولت در دوران کرونا درخصوص بحران شغلی عملکرد مناسبی داشته و هزینه‌های زندگی بسیاری از کارمندان و کارگران تعدیل شده را فراهم کرده است.

۱۶هزارو۴۰۰ نفر در بازه زمانی ۳ ماهه بیکار شده‌اند و این آمار بیشتر از حد انتظار است. داده‌های اطلاعاتی که در روز سه‌شنبه منتشر شد حاکی از کاهش ۳۳ درصدی تعداد کارمندان در ماه اکتبر و تقریبا ۸۰۰ هزار نفر از ماه مارس است.