علی‌محمد چوپانی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: تعداد زیادی از بازرگانان ما مراودات تجاری با قزاقستان و به‌ویژه شهر آکتائو دارند و به همین خاطر به این شهر سفر می‌کنند. در حال حاضر بازرگانان برای حضور در این شهر باید به آذربایجان سفر و از آنجا به آکتائو بروند که این امر هم ‌زمان‌بر است و هم هزینه‌های زیادی برای بازرگانان به همراه دارد.

چوپانی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی شهر بندری آکتائو خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شمال کشور هم امکان استفاده از ریل و هم امکان استفاده از کشتی برای دسترسی به آکتائو وجود دارد. وی ادامه داد: اخیرا با همکاری اتاق‌های بازرگانی گلستان، مازندران و گیلان و با هماهنگی استانداری‌های سه استان، تصمیم به راه‌اندازی پرواز آکتائو گرفتیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان برقراری این پرواز را حیاتی دانست و گفت: در این راستا جلسه‌ای را با سفیر قزاقستان در تهران و سرکنسول قزاقستان در گرگان و چند ایرلاین برگزار کردیم و مقرر شد با هماهنگی سه استان شمالی و اتاق بازرگانی تهران، خط پروازی از گرگان به آکتائو راه‌اندازی شود.

چوپانی با اشاره به اینکه این پرواز با ۹۵ مسافر انجام خواهد شد، عنوان کرد: هواپیما صبح از گرگان پرواز می‌کند و غروب همان روز به گرگان بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه این پرواز به‌صورت هفتگی خواهد بود، گفت: این پرواز با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم‌درمانی راه‌اندازی خواهد شد. رئیس اتاق بازرگانی گرگان درخصوص زمان راه‌اندازی این خط پروازی گفت: امیدواریم پرواز گرگان به آکتائو ظرف یکی، دو ماه آینده با بهبودی شرایط کرونا و راحت‌تر شدن شرایط صدور ویزا از سوی کشورهای هدف صادراتی، برقرار شود.