انوشیروان محسنی بندپی به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به ازای هر سال ۷ ماه به طول عمر در ایران اضافه شده است. تامین نیروی انسانی متخصص،‌خودکفایی محصولات استراتژیک، آب سالم و گازرسانی نیز از دستاوردهای دیگر انقلاب است.وی با بیان اینکه دشمن در حال تبلیغ برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است، گفت: در همه این سال‌ها ایران کشوری متعهد به قوانین و حقوق بین‌الملل بوده و تحریم و فشار اقتصادی همراه با پمپاژ روحیه ناامیدی از نقشه‌های دشمن است.

استاندار تهران گفت: امروز در ابعاد تولید علم در رتبه‌های بالا در سطح منطقه هستیم و این جای افتخار دارد.

محسنی بندپی سپس به تشریح ویژگی‌های استان تهران پرداخت و گفت: استان تهران دارای ویژگی‌های بارزی است که البته مورد تاکید رئیس‌جمهور است. تهران ۱۷ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است. ۶۲ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور مربوط به مالیات استان تهران است. بیشترین فعالان اقتصادی در استان تهران حضور دارند. ۱۷ هزار کارخانه، ۴۰۰ هزار واحد صنفی و ۶۰ شهرک صنعتی در تهران مستقر هستند. سازمان برنامه و بودجه استان تهران ۵ کار شاخص را انجام داده است که عبارتند از تدوین سند توسعه استان با توجه به چالش‌ها، تدوین سند آمایش استان، تدوین سند کاهش آسیب‌های اجتماعی، در دستور کار قرار دادن سند بودجه ریزی عملیاتی و استقرار سامانه نظارتی. استاندار تهران استقرار سامانه نظارتی در این استان را از مهم ترین مباحث دانست و گفت: باید اقدامات انجام شده در استان تهران رصد شود و مسوولان نیز گوش شنوا برای رفع مشکلات داشته باشند، که این سامانه می‌تواند، مدیریت امور و شفاف‌سازی اقدامات در ابعاد مختلف را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۱۳ پروژه در دهه فجر در استان تهران با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پروژه‌ها اشتغال ۳۸۰۰ نفری ایجاد می‌کنند. ۲۲۹ تخت بیمارستانی، در مساحت ۳۰ هزار و ۳۲۱ متر مربع در این ایام افتتاح می‌شود و ۵ هزار و ۸۵۸ واحد مسکن مهر همزمان با ایام دهه فجر به متقاضیان تحویل می‌شود، بزرگ ترین پایانه گل و گیاه در ورامین افتتاح می‌شود، ۴ هزار و ۲۹۵ مترمربع بوستان روستایی، ۹ واحد هتل، ۱۲۵ هزار متر مربع فضای گردشگری، ۲۷۶ کلاس درس و ۱۵۳ هزار متر مربع مجتمع فرهنگی ورزشی از جمله پروژه‌های قابل افتتاح است.

او افزود: پروژه‌های هزار میلیارد تومانی نیز آغاز شده که از جمله آن راه‌اندازی خط ۶ متروی اسلام شهر است. همچنین فاز ۵ و ۶ شهرستان پردیس نیز در دست اجرا است. همچنین با توسعه قطار شهری، مترو و زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف می‌خواهیم شرایطی فراهم شود که ارتقای خدمات دهی را محقق کنیم. در اسلامشهر خط مترو و در ورامین، قرچک، پیشوا و پردیس قطار شهری راه‌اندازی می‌شود. سالانه ۲۰ درصد به جمعیت دانش آموزی در استان تهران افزوده می‌شود و باید به فکر برنامه ریزی برای توسعه فضاهای آموزشی باشیم. در شاخص‌های زیربنایی و توسعه خدمات، اقدامات آب رسانی و تصفیه فاضلاب باید با نگاه جدی تری دنبال شود.

او درخصوص مسکن مهر نیز عنوان کرد: تا کنون انگیزه لازم برای اتمام مسکن مهر وجود نداشت ولی وزیر جدید راه‌وشهرسازی نسبت به این موضوع اهتمام دارد. بعضی از لوازم مورد نیاز برای مسکن‌های مهر وارداتی بودند و بعضی نیز تولید داخلی، از این رو با توجه به محدودیت‌ها باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد. درخصوص آب، برق و گاز مسکن‌های مهر مشکلی وجود ندارد. او همچنین از ساخت ۱۹ بیمارستان در استان تهران خبر داد. محسنی بندپی به موضوع کودکان کار نیز پرداخت و گفت: پیش از این هر کودک کاری که پذیرش می‌شد، بر اساس قانون اگر والدین کودک مراجعه می‌کردند، ما مکلف به تحویل آنها بودیم. یک سال و نیم طول کشید تا توانستیم قوه قضائیه را مجاب کنیم تا اگر کودکی سه بار با یک ویژگی ثبت و شناسایی شود، حضانت را از والدین گرفته و آنها را به مراکز شبه خانواده انتقال دهیم. البته این مساله در دستور کار قرار دارد.

او درباره اخذ عوارض ورود به محدوده زوج و فرد در پایتخت ضمن رد اجرای تصمیماتی که موجب افزایش فشار به مردم شود، گفت: در این زمینه در شورای شهر تهران دو دیدگاه وجود دارد و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، فرماندار تهران نیز در این زمینه اعلام کرده که اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد غیرقانونی است. هر نوع مصوبه شورای شهر باید در کمیته انطباق مطرح و با قوانین موجود تطبیق داده شود که درصورت اصرار شورا به مصوبه ارسالی، موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع می‌یابد.