بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷ نشان می‌دهد بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در لایحه بودجه سال آینده ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان است. اعتبارات این زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در لایحه امسال هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان بود. بررسی این ارقام حاکی از آن است که اعتبارات سازمان راهداری تقریبا دو برابر شده است.

همچنین براساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، بودجه پیشنهادی برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با لایحه بودجه سال ۹۶ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. بودجه عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این لایحه هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. در لایحه بودجه سال جاری اعتبار عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) راه‌آهن هزار و ۴۳۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان بود. مقایسه این ارقام نشان می‌دهد بودجه راه‌آهن در لایحه ۹۷ نسبت به لایحه سال جاری ۹/ ۹ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور نشان می‌دهد بودجه سازمان هواپیمایی کشوری در مقایسه با لایحه بودجه امسال تقریبا دو برابر شده است. بودجه سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این لایحه ۱۰۸ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان است. بودجه این سازمان در لایحه سال‌جاری ۷۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با لایحه بودجه سال آینده حکایت از رشد حدود دو برابری دارد.

از سویی براساس لایحه بودجه ۹۷ اعتبار یارانه خرید تضمینی گندم برای سال آینده ۱۷ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. براساس جداول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه در لایحه بودجه سال ۹۷ اعتبارات یارانه‌ها در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

برای خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار میلیارد ریال، برای ساماندهی تولید و خرید تضمینی چای کشور ۱۲۴۵ میلیارد ریال، برای ساماندهی وضعیت تولید، فرآوری، بازار و مصرف شیر و تشکیل صندوق حمایت از توسعه زنجیره صنعت شیر کشور ۲۵۰ میلیارد ریال، برای پرداخت یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی ۵۴۰۰ میلیارد ریال و برای یارانه شیر مدارس ۲ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. یارانه برای پرداخت ضرر و زیان و یارانه سودخریدهای تضمینی محصولات کشاورزی و یارانه اصل و سود جریمه تسهیلات و مابه‌التفاوت سود و کارمزد و سایر یارانه‌ها و سایر بدهی‌ها و تعهدات تفاوت قیمت تعیین شده و تکلیف شده کالاها و خدمات و جبران ضرر و زیان ناشی از آن و تسویه موارد قبلی مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.