به گزارش کریپتو پوتیتو، داده‌های سایت تحلیلی «اینتو دِ بلاک» نشان می‌دهد سرمایه‌‌گذاران کوتاه‌‌مدتی که بیت‌کوین را برای کمتر از یک ماه در کیف پول خود هولد می‌‌کردند، با کاهش ۱۰ هزار دلاری قیمت این ارز دیجیتال در کمتر از یک هفته، موجودی خود را کاهش داده و بیت‌کوین‌‌های‌شان را فروخته‌‌اند.

بیت‌کوین یکی از بدترین اصلاح‌‌های تاریخ خود را در چند هفته گذشته پشت‌‌ سر گذاشته است. این ارز دیجیتال تا ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) بالای سطح ۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار معامله‌‌ می‌شد، اما بعد از آن، بیش از ۱۰ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد و به کف ۶ ماهه خود زیر ۳۳ هزار دلار رسید.

تاریخ نشان می‌دهد که سرمایه‌‌گذاران طولانی‌‌مدت در چنین شرایطی دارایی خود را هولد می‌‌کنند. بعضی از سرمایه‌‌گذاران هم در کف‌‌های قیمتی دست به خرید می‌‌زنند. در جریان سقوط اخیر بیت‌کوین، نهنگ‌‌ها و دولت السالوادور، به عنوان نخستین کشوری که بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی خود پذیرفته است، همین کار را انجام دادند. با این حال، کسانی که به‌‌تازگی وارد این بازار شده‌‌اند و هنوز به نوسانات زیاد و اصلاح سریع قیمت بیت‌کوین عادت نکرده‌‌اند، احساس متفاوتی دارند. همان‌طور که در گذشته دیده شده است، وقتی ارزش بیت‌کوین در زمان کوتاهی بیش از ۱۰ درصد کاهش می‌‌یابد، چنین سرمایه‌‌گذارانی دارایی خود را می‌‌فروشند و بخش زیادی از آن را از دست می‌دهند. بنا بر داده‌های شرکت اینتو دِ بلاک، در جریان اصلاح اخیر بیت‌کوین هم چنین اتفاقی افتاده است. این شرکت با استفاده از «شاخص طول عمر موجودی آدرس‌‌های بیت‌کوین» به این نکته اشاره کرده است که سرمایه‌‌گذارانی که بیت‌کوین‌‌های خود را برای کمتر از یک ماه نگهداری می‌‌کنند، موجودی خود را نسبت به ماه گذشته ۳۶ درصد کاهش داده‌‌اند. این شرکت تحلیلی همچنین گفته است: این معامله‌‌گران قیمت بیت‌کوین را دنبال کرده‌‌اند و با آغاز روند نزولی در بازار، ارزهای دیجیتال خود را با ضرر فروخته‌‌اند.