مدیران این شرکت با ارسال نامه‌ای به سران چند کشور اروپایی از جمله لهستان، آلمان، مجارستان و رومانی از آمادگی خود برای فراهم کردن محل اقامت برای این افراد خبر داده‌اند. به گزارش بلومبرگ، تاکنون بیش از ۳۰۰‌هزار نفر از مردم اوکراین در پی حمله روسیه، خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شرکت Airbnb با دولت‌ها و سازمان‌های محلی وارد همکاری شده تا بتواند نیازهای پناه‌جویان برای اقامت در مناطق مختلف را تامین کند و حتی ممکن است شرایط اقامت طولانی‌مدت نیز برای این افراد در نظر گرفته شود. گفته می‌شود هزینه‌های ناشی از اقامت پناه‌جویان اوکراینی، توسط این شرکت و همچنین کمک‌های دریافتی از برخی نهادها و افراد تامین و پرداخت خواهد شد. برایان چسکی، مدیرعامل Airbnb گفت که با توجه به شکل‌گیری همکاری‌ها میان سازمان‌های غیرانتفاعی در کشورهای اروپایی، پناه‌جویان می‌توانند از آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز کمک بگیرند.

این شرکت همچنین در هفته گذشته اعلام کرد که شرایط اقامت ۲۱ هزار و ۳۰۰ پناه‌جوی افغانستانی را تسهیل کرده است. به گفته‌ Airbnb، پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، حدود ۴۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی را به‌طور موقت اسکان خواهد داد.

این شرکت چند روز قبل نیز از تصمیم خود برای ارائه خدمات اسکان موقت و رایگان برای ۲۰ هزار پناهنده دیگر از افغانستان، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای مرکزی، جنوبی و دیگر مناطق جهان خبر داد. گفته می‌شود که این طرح، جدا‌ از تعهد این شرکت برای کمک به پناهندگان اوکراینی دنبال خواهد شد.