نسخه جدید روبات آتش‌نشان آزمایش شد

پروژه WALK-MAN با بودجه اتحادیه اروپا انجام شده و دانشگاه پیزا در ایتالیا، کالج پلی تکنیک فدرال لوزان در سوئیس، انستیتو فناوری کارلز رو در آلمان و دانشگاه کاتولیک دو لوا در بلژیک در آن همکاری داشته‌اند.  این پروژه در سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد و نسخه اصلی روبات سال ۲۰۱۵ تکمیل شد.  WALK-MAN به وسیله یک اپراتور انسانی از راه دور کنترل می‌شود که لباسی مجهز به حسگرهای مختلف به تن دارد.  این روبات وارد ساختمان می‌شود، آتش را می‌یابد و سپس آن را خاموش می‌کند. سرروبات دارای اسکنر سه‌بعدی لیزری، میکروفن و دوربین‌های ویدئو است که تصاویر زنده را برای اپراتور پخش می‌کند. ۳۲ موتور و صفحه کنترل برای هدایت بدن روبات به‌کار گرفته شده است.

 همچنین چهار حسگر نیرو و گشتاور (در دستان و پاهای گجت) و دو سرعت‌سنج در روبات نصب شده‌اند که توازن آن را حفظ می‌کنند. به هرحال نسخه جدید WALK-MAN با ۱۸۵سانتی متر قد و ۱۰۲ کیلوگرم وزن از نسخه اصلی ۳۱کیلوگرم سبک‌تر است. برای کاهش وزن روبات در ساخت بخش بالایی بدن آن از آلیاژ منیزیوم و مواد کامپوزیت استفاده شده است.  این کاهش وزن سبب شده روبات بتواند پاهای خود را سریع‌تر تکان دهد، بنابراین بهتر می‌تواند توازن خود را حفظ کند. از سوی دیگر کاهش حجم و اندازه روبات سبب شده راحت‌تر بتواند از مسیرهای باریک و درها گذر کند.

همچنین WALK-MAN می‌تواند با کمک باتری دو ساعت فعالیت کند. یکی دیگر از موارد ارتقا یافته دستان روبات است. در نسخه جدید نسبت اندازه انگشتان و کف دست شباهت بیشتری به انسان دارد. برای این منظور محرک‌های جدیدی در بازوها نصب شده است. هر یک از دستان روبات می‌تواند۱۰کیلوگرم بار را از زمین بلند کند. این روبات در آزمایش‌ها توانست به‌طور موفقیت‌آمیز در را باز کند و وارد اتاق شود. در مرحله بعد یک شیر را ردیابی کرد و بست تا از نشت گاز جلوگیری کند. همچنین موانع موجود در مسیر را برداشت و با ردیابی آتش آن را خاموش کرد.