مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر دستوری به معنی توقف عملیات صادر نشده است بلکه ما تاکتیک خود را تغییر داده‌ایم و نفوذ مستقیم به منطقه منفی ۴ از طرق دیگر صورت می‌گیرد. آتش نشانان به صورت گروهی وارد ساختمان شده و عملیات را انجام می‌دهند.

او در پاسخ به این سوال که در طبقه منفی ۵ که موتورخانه وجود دارد چه چیزهایی هست گفت: آن طور که به ما گزارش داده‌اند یک مخزن ۲۰ هزار لیتری آب در موتورخانه وجود دارد و وجود سوخت گازوئیل در موتورخانه به ما اطلاع داده نشده است. سیستم گرمایشی این ساختمان نیز از طریق گاز تامین می‌شده است. در حال حاضر با ایجاد حفره‌هایی در طبقه منفی سه اطفای حریق را از این منطقه ادامه می‌دهیم و از شدت دود و حرارت کاسته شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد:‌ ساختمان سازه فلزی دارد و ساعت‌ها در معرض حرارت بوده آتش نشانان دیروز با از خود گذشتگی به منطقه آتش نفوذ کرده و امروز با توجه به ملاحظاتی که درباره سازه ساختمان وجود دارد نفوذ کمتر شده است.

او خاطرنشان کرد: سه دستورالعمل برای ساختمان فرستاده بودیم و ساختمان دارای خاموش کننده آتش بوده که گویا در زمان حریق به خوبی عمل نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.