رئیس اتحادیه حمل‌ونقل کالای درون‌شهری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان برای حمل بار و اثاثیه منزل حتما به شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مجاز و دارای پروانه کسب حمل بار شهری مراجعه کنند، اظهار کرد: قیمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مصوب حمل بار از سوی اتحادیه ابلاغ شده و مردم بر این اساس باید هزینه پرداخت کنند.

حسین زندی، رئیس اتحادیه حمل‌ونقل کالای درون‌شهری تهران با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل شهری باید فاکتور ارائه کنند، گفت: هزینه کامیون برای حمل اثاثیه به ازای سه ساعت، ۴۵۰‌هزار‌تومان است که در صورت افزایش زمان به ازای هر ساعت ۱۵۰‌هزار‌تومان به مبلغ ثابت افزوده می‌شود.

وی با اشاره به فصل جابه‌جایی مستاجران و افزایش حمل بار و اثاثیه طی‌ ماه‌های جاری، گفت: هزینه کامیون برای حمل اثاثیه به ازای سه ساعت، ۴۵۰هزار‌ تومان است که در صورت افزایش زمان به ازای هر ساعت۱۵۰هزار‌تومان به مبلغ ثابت افزوده می‌شود.

هزینه دستمزد کارگر هم به‌ازای سه ساعت، ۸۰هزار ‌تومان در نظر گرفته‌شده و بعد از این زمان به ازای هر ساعت اضافه کار۳۰هزار‌تومان افزوده می‌شود که معمولا برای هر جابه‌جایی حمل بار، تعداد سه تا چهار کارگر در نظر گرفته می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه حمل‌ونقل کالای درون‌شهری تهران، شرکت‌های حمل‌ونقل شهری باید نسبت به ارائه فاکتور اقدام کنند. در این فاکتور باید قیمت کامیون حمل بار و دستمزد کارگر و جمع مبلغ دریافتی از صاحب بار درج‌شده باشد.

زندی درباره تکلیف خسارت احتمالی حین حمل بار و اثاثیه نیز گفت: همه صاحبان شرکت‌های حمل کالا ملزم هستند در صورت بروز خسارت حمل اثاثیه کلیه مبلغ خسارت که توسط کمیسیون تعیین خسارات اتحادیه تعیین می‌شود را به صاحب بار پرداخت کنند.

وی همچنین درباره تخلف برخی از شرکت‌های باربری که به‌رغم قیمت توافقی برای حمل بار، مبلغ دیگری را مطالبه می‌کنند نیز گفت: این‌گونه شرکت‌ها عموما غیرمجاز هستند، اما ۹۹‌درصد شرکت‌های مجاز حمل بار، قیمت‌هایشان را درست محاسبه می‌کنند.

زندی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از واحدهای غیرمجاز به اتحادیه شکایت کرد؟ اظهار کرد: در صورت شکایت از این واحدها، ابتدا برای آنها اخطاریه ارسال می‌شود تا برای دریافت مجوز اقدام کنند و اگر اقدام نکنند، پلمب خواهند شد، اما برای دریافت خسارت از این واحدها باید به‌مراجع ذی‌ربط از جمله تعزیرات حکومتی مراجعه شود.