جو آلبریتون؛ بانکدار، ناشر و نیکوکار آمریکایی

پس از پایان تحصیلات وامی پنج‌هزار دلاری گرفت تا زمینی در خارج از هوستون خریداری کند. این زمین بعدتر در مسیر بزرگراهی قرار گرفت که هوستون را به گالوستون وصل می‌کرد و به این ترتیب آلبریتون از قبال آن توانست ثروتی اندک به دست آورد. وی همچنین ریاست بانک بین‌المللی هوستون و بانک شهروندان هوستون و نیز ریاست دانشگاه Bankshares را بر عهده داشت.

او در ۱۹۷۵ واشنگتن استار را همراه با ایستگاه تلویزیونی متعلق به آن و چند ایستگاه دیگر واقع در جنوب خرید. در ۱۹۷۸ وی پس از واگذاری روزنامه، کمپانی خود با نام «آلبریتون کامیونیکیشنز» را تاسیس کرد که موسسات زیر را در برمی‌گرفت: تلویزیون WJLA، ۸ NewsChanne، سرمایه‌گذاری اینترنتی کوتاه‌مدت تی‌بی‌دی و نشریه پولیتیکو که نشریه پولیتیکو اکنون توسط فرزند آلبریتون، رابرت اداره می‌شود.

وی از ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۱ رئیس بانک ریگز بود اما زمانی که به سرطان پروستات مبتلا شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ریگز را به پولشویی در گینه استوایی متهم کرد و در این زمان آلبریتون از ریاست کناره‌گیری کرد. پسرش رابرت پس از استعفا، ریاست را بر عهده گرفت اما ریگز در ۲۰۰۵ از سوی پی‌ان‌سی خریداری شد.

  نیکوکاری

آلبریتون و همسرش باربارا از طریق بنیاد آلبریتون در امور خیریه مشارکت داشتند. از جمله موسساتی که به آنها کمک مالی می‌کردند باید به موارد زیر اشاره کرد: کالج پزشکی بایلور، انستیتو هنر آلبریتون، مرکز پژوهشی آکسفورد و کمک به تاسیس مدرسه بین‌المللی حقوق که اکنون به دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسون بدل شده است. وی همچنین در هیات‌مدیره مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی و موزه هنرهای زیبای هوستون عضویت داشت. وی در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۲ درگذشت.