کلمنت استودبیکر، تولیدکننده‌‌ واگن و کالسکه

کلمنت استودبیکر در مارس ۱۸۳۱ در اِست برلین پنسیلوانیا در خانواده‌ای آلمانی‌تبار ‌زاده شد. از ۱۴ سالگی در کارگاه آهنگری پدرش مشغول به کار شد و بعدتر شغل معلمی را برگزید. در ۱۸۵۲ کلمنت و برادر بزرگ‌ترش هنری کارگاه آهنگری اچ‌اندسی استودبیکر را در ساوت بند کنونی گشودند.

وی در اکتبر ۱۸۵۲ با چاریتی برات ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند بود که هر دو در کودکی مردند و خانم استودبیکر هم در ۱۸۶۳ درگذشت. کلمنت پس از آن با آنا هارپر میلبرن ازدواج کرد و از وی صاحب سه فرزند شد. استودبیکر جونیور کمپانی ساوت بند واچ را تاسیس کرد.

در حوالی سال ۱۸۵۳ برادران استودبیکر در حال ساخت واگن‌های سفارشی ارتش آمریکا بودند که درگیر جنگ داخلی شده بود. هنری فردی مذهبی و صلح‌طلب بود و احتمالا با ایفای نقش در تجهیز ارتش مخالف بوده چنانچه در تاریخچه رسمی شرکت آمده است که «هنری از این کسب و کار خسته شده بود و  می‌خواست به کشاورزی روی آورد.» به هر حال، کلمنت همراه با سه برادر دیگرش کمپانی تولیدی برادران استودبیکر را بدل به بزرگ‌ترین واگن‌ساز جهان و تنها تولیدکننده مرکوب‌های اسب‌کش کردند و بعدتر این کمپانی به خودروسازی روی آورد. استودبیکر در ۲۷ نوامبر ۱۹۰۱ در ساوت بند چشم بر جهان بست.

با هدایای وی ساخت کلیسای متدیست سنت پل در ساوت پل، تنها چند ماه پس از مرگش به پایان رسید و در ۱۹۰۳ آماده بهره‌برداری شد. کلمنت استودبیکر در ۱۸۸۹ بنای کاخی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع را در ساوت بند به پایان برد. این بنا امروزه بازسازی شده و به صورت یک رستوران درآمده است.