کین موریسون، رئیس خرده‌فروشی موریسونس

 وی سپس مدتی در ارتش بریتانیا خدمت کرد، اما با بیماری پدرش از ۲۶سالگی به‌ناچار مدیریت کسب و کار خانوادگی‌شان را بر عهده گرفت.  موریسون در ۱۹۹۰ در بریتانیا به عنوان سی‌بی‌ای دست یافت و در سال ۲۰۰۰ به دلیل خدماتش به صنعت خرده‌فروشی مواد غذایی عنوان شهسواری به او تعلق گرفت. در فهرست ثروتمندان روزنامه ساندی‌تایمز در سال ۲۰۰۷، وی با ثروت تخمینی ۵۹۵/ ۱میلیارد پوندی، سی‌وپنجمین ثروتمند بریتانیا به شمار می‌رفت. امروزه خانواده وی ۱۵درصد از سهام موریسونس را حفظ کرده‌اند. فهرست ثروتمندان ساندی‌تایمز در ۲۰۱۳، ثروت خانواده وی را ۰۵/ ۱میلیارد پوند برآورد کرد و آنان را در رده ۸۳ از هزار خانواده ثروتمند برتر بریتانیا قرار داد.

   حرفه و تجارت

موریسون در ۱۹۵۶ رئیس و مدیرعامل گروهی کوچک از مغازه‌ها شد؛ گروهی که بعدها یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های بریتانیا با نام موریسونس شد.  پس از تصاحب سیف وی (Safeway) در ۲۰۰۴، موریسون از یک چهره محترم در صنعت بریتانا بدل به هدفی برای حمله سرمایه‌گذارانی شد که از این معامله ناخرسند بودند. خود موریسون در ۲۰۰۱، سیف‌وی را «خوراکی غیرقابل‌هضم» برای گروه سوپرمارکت خود خوانده بود.   پس از تصاحب سیف‌وی، گروه موریسون در پی مشکلات مرتبط با این ادغام، پنج اخطار سود صادر کرد. موریسونس بعدتر توانست عملکرد مالی خود را بهبود بخشد و در سپتامبر ۲۰۰۴ اعلام کرد که طی ۶ماه سودی برابر با ۲/ ۱۳۴میلیون پوند (پیش از کسر مالیات) کسب کرده است.

  در ژوئن ۲۰۰۶ کین موریسون اعلام کرد که از مدیریت اجرایی این شرکت کناره می‌گیرد و در پی آن مارک بولاند، جای وی را گرفت. وی اول فوریه ۲۰۱۷ درگذشت.