فیلیپ کالدول، مدیر ارشد اجرایی خودروسازی فورد

او در زمان جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی آمریکا حضور داشت و در ۱۹۵۳ وارد «فورد» شد و ریاست بخش‌های مختلف آن همچون بخش «فیلکو» و بخش بین‌الملل آن را عهده دار شد. او کار معرفی «فورد فیستا» به اروپاییان را به خوبی انجام داد. 

پس از حادثه آتش سوزی «لی لاکوکا» در ژوئیه 1978، کالدول ریاست شرکت خودروسازی فورد را در اکتبر به عهده گرفت. در اکتبر 1979 هنری فورد دوم از مدیریت ارشد اجرایی و ریاست هیات‌مدیره این کمپانی کناره گرفت و کالدول در هر دو پست جایگزین وی شد. 

او در مقام رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل این کمپانی ساخت و تولید خودرو «تائوروس فورد» (و همتای زنانه آن موسوم به مرکوری سیبل) را تایید کرد؛ این دو خودرو چند روز پیش از کناره گیری وی در رسانه‌ها معرفی شدند و همین امر به وی نزد افکار عمومی اعتبار قابل توجهی بخشید. برنامه موسوم به تائوروس یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌ها در تاریخ تجارت خودرو جهان به شمار می‌رود. در اول فوریه 1985 کالدول از فورد کناره‌گیری کرد تا دونالد پیترسن جایگزین وی شود. فیلیپ کالدول بعدتر مدیر ارشد «شرسان لیمان برادرز» در نیویورک شد. در 23 سپتامبر 1985 کالدول به عنوان یکی از 21 عضو شورای صادرات برگزیده شد. او در 1990 به تالار مشاهیر خودروسازان راه یافت. کالدول در دهم ژوئیه 2013 در 93 سالگی در خانه خود واقع در نیو کانانِ کنتیکت درگذشت. او در 1984 جایزه موسوم به «رهبر سال جهان صنعت» را از تالار مشاهیر خودرو و جایزه «لوح زرین» را از آکادمی موفقیت آمریکا دریافت کرد. در سال 1990، دانشکده بازرگانی هاروارد کرسی «مدیریت بازرگانی فیلیپ کالدول» را به یاد وی نام‌گذاری کرد.