افزایش فروش ایرباس به «دلتا»

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، جان لادر، معاون ارشد خطوط هوایی دلتا و مدیر اجرایی این شرکت، یادداشتی برای خلبانان این شرکت نوشت که توسط خبرگزاری CNBC منتشر شد، در این یادداشت آمده که افزودن این جت‌های جدید باریک، اما کارآمد به ناوگان ما به معنای فرصت‌های شغلی بیشتر برای خلبانان مجرب دلتا و ظرفیت بیشتر برای رشد ناوگان هوایی ما در طول دوره بهبود است و باعث تقویت موقعیت رهبری ما در دوران پساکرونا و بعد از بازگشت کامل مشتری‌ها برای پرواز با خطوط هوایی دلتا می‌شود.

سایر شرکت‌های حمل‌ونقل نیز همگام با شروع افزایش تقاضای سفر، به تعداد ناوگان خود اضافه کرده‌اند. طبق آمار و ارقام منتشر شده، شرکت‌های حمل‌ونقل ایالات‌متحده به‌تنهایی سال گذشته بالغ ‌بر 35میلیارد دلار دچار ضرر و زیان شدند. شرکت دلتا و سایر شرکت‌های هواپیمایی طی هفته گذشته شاهد یک بهبود درخواست‌ها و افزایش در تعداد رزروها بودند، هرچند که این افزایش ناشی از سفرهای داخلی برای تعطیلات و اوقات فراغت است و هنوز تغییر محسوسی در میزان رزرو سفرهای تجاری و بین‌المللی اتفاق نیفتاده است.

خطوط هوایی Southwest نیز ماه گذشته برنامه خود را برای خرید 100 فروند از کوچک‌ترین هواپیمای بوئینگ مکس 737 اعلام کرد؛ درحالی‌که امسال خطوط هوایی آلاسکا و یونایتد ایرلاینز نیز سفارش‌های خود را برای هواپیماهای مسافربری مکس افزایش داده‌اند. ایرباس که تلاش کرده هواپیماهای A321 را با برخی از مدل‌های بوئینگ قابل ‌رقابت کند در طراحی موتور این هواپیما به یکی از پایین‌ترین سطوح مصرف سوخت رسیده و در استفاده از مواد جدید در بدنه آن نیز پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است. در حال حاضر آمارها نشان از آن دارد که میزان سفارش ایرباس ۳۲۱ در جهان از مرز ۱۷۳۳ فروند نیز گذشته است و شرکت دلتا اظهار کرد: انتظار دارد تحویل هواپیمای ایرباس A321 نئو مجهز به موتور ساخت کارخانه پِرَت اند ویتنی که یک شرکت هوافضای آمریکایی تولیدکننده موتورهای جت، موتورهای موشک و موتورهای مورداستفاده در توربین‌های گازی است، در نیمه اول سال 2022 آغاز شود. ایرباس A321 نئو دارای بدنه کشیده‌تر و ساختار تقویت‌شده در ارابه فرود، بال و چند تغییر جزئی دیگر برای افزایش حداکثر وزن برخاست خود است.